Jak rekrutować utalentowane osoby, wyłusikwać prawdziwe talenty?

Jako pracodawca na pewno zależy Ci na tym, by zostać dostrzeżonym przez prawdziwe talenty, o które zabiegają wszyscy. Drogi do sukcesu należy szukać w przemyślanej i profesjonalnej rekrutacji, do której wykorzystasz m.in wizerunek firmy.

Employer branding, czyli jak mówisz o swoim biznesie

To obecnie najmocniejszy trend w HR. Działania związane z employer brandingiem mają na celu atrakcyjną prezentację firmy i tworzenie wokół niej społeczności, która podziela jej misję, utożsamia się z wartościami i śledzi poczynania w jej sektorze biznesu. To jak pokierujesz komunikacją employer branding może przesądzić o Twoim sukcesie. Profesjonaliści poszukują pracodawcy, który do ich życia wniesie coś więcej. Marek, które są nowoczesne, innowacyjne, nie boją się ryzykować, zmieniają oblicze biznesu, czy dzielą się wiedzą ekspercką.

Ważna jest autentyczność i skupieni wokół marki ludzie, którzy dodatkowo potwierdzą jej atrakcyjność i pozycję lidera w swoim sektorze. Dlatego tak ważna jest wizytówka, którą wystawiasz sobie wykorzystując kanały komunikacji ze społecznością, potencjalnymi kandydatami do pracy i mediami. Profesjonaliści zainteresowani Twoją ofertą nie będą mieć trudności w weryfikacji tych treści, wystarczy bowiem wiadomość do obecnych pracowników, którzy są obecnie łatwiej dostępni. Bądź transparentny, twórz wokół marki spójną komunikację i chwal się osiągnięciami oraz możliwościami jakimi dysponujesz jako pracodawca, a z których będą mogli skorzystać specjaliści poszukujący pracy. Wybory profesjonalistów to nie kwestia przypadku, a bardzo przemyślana strategia, za którą stoi dokładna kalkulacja. Czy znajdzie u Ciebie przestrzeń do rozwoju, czy ma szanse na awans?

Talenty oczekują konkretnych informacji

Do rekrutacji musisz podejść inaczej bo już zapewne wiesz, że standardowe działania w przypadku talentów to za mało, aby zaprezentować się jako ten najlepszy z wyborów. Postaw na prostotę w przekazie. Marki komunikujące się w atrakcyjny i jednocześnie spójny sposób, zyskują uwagę. Niech ogłoszenie o pracę wyraża ducha Twojej firmy. Wyróżnij się pośród wielu ofert pracy; dodaj logo i motto, którym się kierujecie.

Profesjonaliści są poważnymi projektantami swojej kariery i do pracy u Ciebie przekonają ich tylko konkrety. Potwierdzenie na powyższe znajdziemy w wynikach badań. Aż 98% osób oczekuje, że w ogłoszeniu o pracę znajdzie tak ważne informacje jak rodzaj umowy, miejsce zatrudnienia i wysokość zarobków.

Zatrzymajmy się przy tym ostatnim. Informacja o zarobkach staje się teraz wręcz wymagana i jest narzędziem stosowanym do odsiania ogłoszeń, na które szkoda nam czasu i energii. Jak wskazują badania przeprowadzone przez OLX Praca, umieszczenie informacji o widełkach wynagrodzenia wpływa na widoczność ogłoszenia i zwiększa ilość odpowiedzi na nie aż o 48%. A to właśnie zarobki są wymieniane u szczytu listy jako powód do zmiany pracy. Postawa transparentności jest tu kluczowa dla rozważenia tematu i wzbudzenia zachęty do wysłania swojego CV. Dlatego przygotuj ogłoszenie wypełnione najważniejszymi szczegółami istotnymi dla stanowiska, by każdej ze stron zaoszczędzić czasu jak również, aby dotrzeć do wysoko wykwalifikowanych specjalistów oczekujących konkretów.

Benefity – atrakcyjna wartość dodana

Skoro profesjonaliści dostrzegają rozwojowy potencjał Twojej firmy i wyrażają chęć zaangażowania się w pracę na jej rzecz, dzieląc się wiedzą i wykorzystując wypracowane umiejętności dla Twoich celów, to w zamian oczekują czegoś więcej niż tylko adekwatnego  wynagrodzenia. To jakie benefity proponujesz też ma znaczenie. Opieka medyczna i karta sportowa już nie wystarczy.

Badania pokazują, że już 10% wśród poszukujących pracy to osoby zwracające uwagę na benefity pozapłacowe. Oferta szkoleń, programów rozwojowych w tym takich, które wspierają ewolucję zainteresowań, oryginalne rozwiązania i propozycje dodatkowych świadczeń zbudują z Twojej firmy atrakcyjne środowisko pracy. Na pewno w ten sposób przyciągniesz prawdziwe, ale też wymagające talenty i musisz być na to gotowy.


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.