Menadżer ds. sprzedaży może wpływać na wyniki swojego zespołu w dwóch wymiarach: umiejętności i motywacji. Poprawa umiejętności jest w dużej mierze obiektywna. Motywacja pracowników w branży e-commerce jest trudniejszą kwestią. Nie tylko dlatego, że istnieje wiele czynników zewnętrznych, które na nią wpływają. Trzeba również pamiętać, że każda osoba potrzebuje zachęt i technik motywacyjnych. Zobacz, jakie strategie przyniosą najlepsze efekty.
Zdefiniuj cele
To może być oczywiste, ale jest bardzo ważne. Przedstawiaj pracownikom cele, do których mają dążyć. Wybierz coś, co jest osiągalne, ale wymaga wysiłku. Nie chodzi tutaj o kwoty sprzedaży. Oczywiście, mogą zmotywować niektórych pracowników. Jednak lepszym rozwiązaniem w pracy e-commerce będzie np. konkurs z nagrodami.
Zbuduj relacje oparte na zaufaniu
Opublikuj swój artykuł!
Masz wiedzę w obszarze HR, E-commerce, marketingu i sprzedaży? Podziel się nią na naszym blogu! Twoje treści mogą zainspirować tysiące czytelników.
Skontaktuj się z namiPodstawą motywacji jest zaufanie. Jeśli Twój zespół Ci nie ufa i nie wierzy, że dbasz o jego interesy, nie wykaże się kreatywnością i zaangażowaniem.
Dlatego postaraj się stworzyć atmosferę zaufania. Przede wszystkim bądź bezpośredni tak, jak to tylko możliwe. Nie próbuj ukrywać trudności, ani owijać w bawełnę. Jeśli pojawił się jakiś problem, koniecznie powiadom o nim zespół.
Publicznie okaż uznanie
Doceniaj pracowników za ich pracę. Nie świętuj tylko wielkich kamieni milowych, ale też małe sukcesy zespołu. Mów komplementy za konkretne zachowania. Powiedz pracownikom, że im ufasz, a później staraj się to okazywać.
Stosuj również politykę otwartych drzwi. W ten sposób zachęcisz zespół do otwartości i szczerości już podczas rekrutacji marketing. Dziękuj mu za wykonanie powierzonych zadań. W każdym miesiącu możesz też ogłaszać “dzień uznania” dla najlepszego pracownika. Niekoniecznie musi być to ten, który osiągnął doskonałe wyniki sprzedaży. Możesz też wyznaczyć inne kryteria. Pamiętaj, by wręczyć mu nagrodę uznaniową (np. w formie bonu). Dzięki temu zmotywujesz do pracy pozostałych pracowników.
Bądź szczery i uczciwy
Pamiętaj, by uzasadnić personelowi nową decyzję lub zmiany polityki. Oczywiście należy przyjąć, że niektóre osoby od razu ją zaakceptują. Jeśli jednak wyjaśnisz ją swoim pracownikom, łatwiej to zrozumieją i uszanują. Taką samą zasadę stosuj podczas rekrutacji e-commerce.
Nagradzaj pracowników
Klasycznym sposobem motywowania pracowników są zachęty i nagrody. Dobrym pomysłem może być bon zakupowy lub karta upominkowa. Lepsze nagrody, takie jak podwyżki wynagrodzeń i premie poprawiają lojalność pracowników i zachęcają do pozostania w firmie. Możesz też wprowadzić zachęty niematerialne, np. imprezy firmowe, wyjazdy integracyjne, warsztaty i konferencje.
Promuj swoją firmę u nas!
Publikacja na naszym blogu i promocja w social mediach to doskonała okazja do wypromowania Twojej firmy, przedsięwzięcia lub własnej osoby. Dotrzyj do szerokiego grona specjalistów z branży HR, E-commerce i Marketingu.
Skontaktuj się z nami