Evergreen content – czym jest?

Evergreen content to pojęcie, które odnosi się do treści, która jest „wiecznie zielona” albo „wiecznie żywa”. To oznacza, że treść i jej przekaz posiadają zdolność do generowania stałego ruchu, może to trwać tygodnie, miesiące, a czasami nawet lata.

Zazwyczaj taki content nie wymaga już poprawek, ale warto pamiętać, że zmiana grafik, optymalizacja treści, czy aktualizacja informacji może jeszcze lepiej wpłynąć na osiągane zasięgi.

O czym należy pamiętać podczas optymalizacji?

Linkowanie wewnętrzne – produktu, oferty albo innych powiązanych treści

Właściwa struktura tekstu – stosowanie pogrubień, nagłówków, oznaczeń i grafik

Stosowanie altów do zdjęć

Uzupełnianie informacji – należy sprawdzić podpowiedzi Google, powiązane słowa kluczowe, ale także najnowsze artykuły na innych portalach. Warto jest się upewnić, że temat został całkiem wyczerpany. Treść można podzielić na dwa artykuły i zastosować w nich wzajemne linkowanie wewnętrzne

Optymalizacja pod słowa kluczowe – może wygenerować dużą liczbę wyszukiwań. Przydatnym narzędzie może się tutaj okazać Surfer SEO Content Editor

To, że treść jest „wiecznie żywa” nie oznacza, że można ją zostawić samej sobie, warto stosować wyżej wymienione rady, aby wykorzystać ją jak najlepiej.

Jak to wygląda w praktyce?

Evergreen content zawdzięcza swoją długowieczność tematom, które mają stały poziom zainteresowania. Ich popularność nie maleje z upływem czasu i mają one bardzo dużą liczbę wyświetleń. 

Kilka przykładowych tematów:

  • Jak szybko schudnąć?
  • Jak ugotować ryż?
  • Projekty domów

Co na pewno nie zalicza się do evergreen content?

Tutaj na pewno można wyrzucić treści, które bardzo szybko się dezaktualizują, czyli newsy, trendy modowe, informacje ze świata, kraju.

Przykłady:

  • Płaszcze na jesień 2022
  • Prezent na walentynki
  • Bombki choinkowe

Newsy są często udostępniane po publikacji, stąd mają szansę na wygenerowanie dużego ruchu na stronie, jest to tak zwany fresh content. Z biegiem czasu liczba wyświetleń jednak będzie spadać.

Jak tworzyć taki content?

W tym wypadku warto skupić się na kilku zasadach, aby artykuł był „wiecznie żywy”.

Linkowanie wewnętrzne – ten zabieg niesie ze sobą kilka korzyści:

  • Przejrzysta nawigacja – linkowanie wewnętrzne znacznie poprawia User Experience. 
  • Przejrzystość – można wypromować najbardziej atrakcyjne podstrony, użytkownik może zauważyć inne interesujące go wpisy na blogu.
  • Minimalizacja odrzuceń – pozwala zmniejszyć współczynnik odrzuceń, użytkownik będzie zachęcony do kolejnego kliknięcia, zwiększy się również współczynnik CTR.
  • Lepsza indeksacja – trzeba pamiętać, aby unikać linkowania po frazie generycznej.
  • Long-tail w evergreen content – jest stosunkowo rozbudowana i nie jest krótsza niż trzy słowa, ale nie jest to reguła. Dzięki temu możemy sprecyzować cel.

Ahrefs – to narzędzie pomoże Ci odnaleźć evergreen content, za jego pomocą możemy sprawdzać najpopularniejsze podstrony. 

Google Serach Console – na samym początku trzeba się zorientować, które z podstron generują najwięcej wyświetleń. Następnie należy sprawdzić jakie zapytanie jest wyszukiwane i widać czy fraza ma tendencję wzrostową.  

Jakie korzyści niesie ze sobą evergreen content?

  • Jest to świetny sposób na poszerzanie wiedzy czytelników.
  • Oryginalne i unikalne treści mogą zachęcać użytkownika do stałego zaglądania na bloga. Jeśli treści są interesujące i napisane w odpowiedni sposób – czytelnicy będą powracać.
  • Stale aktualne treści posłużą za stały punkt strategii marketingowej.

Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – [email protected]. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.