10 wskaźników KPI, które szczególnie powinieneś raportować

Regularne sprawdzanie wskaźników, które oddają kondycję Twojego biznesu jest istotne dla ustalenia w jakim punkcie jesteś, co wymaga poprawy i w jakim kierunku prowadzić rozwój firmy. Dane te raportujesz wielu osobom i też często każda z nich oczekuje prezentacji różnych informacji. Co powiesz na ujednolicenie tego procesu poprzez skupienie się na 10 zmiennych, które są naprawdę istotne? Ty zaoszczędzisz sobie pracy, a osoby wymagające cotygodniowego raportowania w końcu zrozumieją, że tak naprawdę nic więcej nie potrzebują. 

 

1. Zysk

Rekrutuj efektywniej

Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.

Umów rozmowę z Digitalx

Obok przychodu to jedna z najważniejszych informacji. W jego ramach warto zaprezentować wszystko to, co z owym czystym zyskiem jest ściśle związane i ukazać go w szerszym znaczeniu jak np.: dokładną wartość zysku, informację na temat ogólnej sprzedaży oraz pojawienie się nowych klientów.

 

2. Przychód

Nic lepiej nie podsumuje Twoich marketingowych działań jak prezentacja przychodu od sprzedaży. Przychód pomoże Ci określić czy założone cele strategiczne są do zrealizowania i czy przygotowany plan ich osiągnięcia jest realny. Warto tu wskazać na trendy sprzedażowe, które najlepiej przedstawić w dłuższym ujęciu czasu lub zestawiając dane z tymi z poprzedniego roku. Jeżeli Twój biznes skupia w sobie kilka kanałów sprzedaży online i offline to koniecznie przygotuj wykresy dla każdego z nich. Jeżeli zauważysz jakieś szczególnie ciekawe zależności to wyraźnie je zaznacz. Tego typu podejście pozwoli Ci na testowanie aktywności marketingowych pomiędzy kanałami sprzedaży lub sklepami.

 

3. Liczba i rodzaj klientów

Można to rozpatrywać na dwa sposoby. Wskaźnik ukierunkowany na klientów biznesowych  podpowie Ci jakie firmy chętniej podejmując współpracę. Czy są to małe czy duże przedsiębiorstwa? Drugi to konsumenci Twoich usług. Zrozumienie kim są Twoi klienci i głęboka ich segmentacja dostarczy wskazówek jakie oferty dla nich tworzyć i jak kreować komunikat sprzedażowy.

 

4. Wskaźnik ROI

To ważna zmienna obrazująca efektywność Twoich działań marketingowych. Wskaźnik ROI będzie papierkiem lakmusowym podjętych akcji i pomoże w optymalizowaniu ich budżetów. Może zauważysz, że na pewne działania nie ma sensu wydawać większych kwot pieniędzy bo się to po prostu nie opłaca. Warto wskazać, które działania i w jakich kanałach okazały się najlepszym zwrotem z inwestycji. Głębsze przyjrzenie się ROI w ogóle ułatwi Ci planowanie kolejnych akcji marketingowych napędzających sprzedaż.

 

5. Konwersja

Sprawdź, czy Twoje namowy do podjęcia akcji przynoszą zadowalające wyniki. Dobra widoczność CTA w przekazie reklamowym jest niezwykle istotna, bo to za jego pomocą doprowadzasz do finalizacji transakcji. Testuj rozwiązania, brzmienie komunikatu i nawet kolorystykę przycisków CTA oraz ich umieszczenie. Zauważysz w końcu jakie układy treści przekładają się na wysoką konwersję. Weryfikuj pod tym względem wszystkie formaty reklamowe tj. bannery w serwisach społecznościowych i przekierowania do stron docelowych. Pamiętaj, że duży ruch to jeszcze nie sukces, ważne jest zakończenie procesu i tym samym generowanie konwersji. Utrzymywanie stron docelowych, które nie przynoszą Ci klientów nie ma sensu, więc może warto zainwestować w te nośniki, które robią to z dobrym rezultatem?

Zobacz również:  Black Hat SEO — czego unikać?

 

6. Wydatki na działania reklamowe

Najprościej zestawić tu wydane pieniądze z zyskiem z takiej inwestycji. Nikt nie lubi wydawać pieniędzy na to, co nie przynosi efektu, dlatego analizuj jak przekładają się Twoje płatne działania na sprzedaż.

 

7. Opinie klientów

W marketingu stosuje się kilka technik pozwalających na uzyskanie opinii od klientów. NPS, czyli ankiety posprzedażowe dostarczą Ci tych informacji. Dobra opinia będzie znakiem jakości i dowodem profesjonalnego podejścia do klienta. Negatywna może być wyjściem do pozytywnych zmian. Reaguj na najmniejsze słabe opinie, bo mogą okazać się być szczytem góry lodowej i świadczyć o problemach, o których nie miałeś pojęcia. 

 

8. SEO

Optymalizacja SEO i działania na słowach kluczowych definiujących Twój biznes zadbają o Twoją wysoką obecność w wynikach wyszukiwania. W ten sposób zapewnisz sobie widoczność i zaczniesz pracować nad budowaniem świadomości obecności marki.

 

9. Napływ nowych subskrybentów

Jeżeli Twoje działania marketingowe są skuteczne i oferta atrakcyjna to być może klienci zapragną pozostać z Tobą w kontakcie. Twoja baza odbiorców zacznie się powiększać, a Ty będziesz mógł tworzyć spersonalizowane treści odpowiadające ich potrzebom. Twórz dedykowane strony docelowe, które wyjaśnią dlaczego warto zapisać się do Twojej bazy odbiorców i wskaż benefity płynące z takiej relacji. 

 

10. Rezygnacja z subskrybcji

Klienci będą odchodzić – nie zmienisz tego – ale możesz wpłynąć na zmniejszenie tego wskaźnika. Sprawdź, dlaczego tak się dzieje. Może wysyłałeś im zbyt wiele ofert albo nie były one niespójne z ich zainteresowaniami? Co możesz zrobić? Zweryfikuj przygotowany content i zbadaj poprawność przekierowania na strony docelowe, bo to wszystko może być wskazówką na to, co poszło nie tak. Testuj i korzystaj z trendów w komunikacji oraz co najważniejsze – stosuj segmentację klientów i twórz dla każdej z grup dedykowane treści, aby zmniejszyć wskaźnik wypisu z newsletterów.

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej