Employer branding – co to jest?

Employer branding
Employer branding są szeroko pojętymi działaniami firmy, przez które jest kreowany pożądany wizerunek pracodawcy (EB, z ang. budowanie marki pracodawcy). Działania te głównie mają na celu utworzenie spójnego i pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy dla opinii pracowników firmy, przyszłych kandydatów na rynku pracy a także partnerów biznesowych.

Employer branding dzieli się na dwa rodzaje:
  • w zależności od kierowania działań do obecnych pracowników
  • w zależności od kierowania działań do przyszłych pracowników
Employer Branding Wewnętrzny- do kogo jest skierowany?

Employer Branding Wewnętrzny skierowany jest do obecnych pracowników firmy. Jego celem jest zmniejszenie procesu retencji, a także podniesienie zadowolenia pracowników firmy, w której działania są dokonywane. Działania dzielimy na:

  • działania wewnętrzne HR

    zawierające: świadczenia podstawowe i dodatkowe oferowane pracownikom (benefity, opieka medyczna, karty MultiSport, ubezpieczenia zdrowotne, niskoprocentowe pożyczki, dofinansowania do urlopów, paczki na święta); programy pozwalające rozwinąć umiejętności pracowników, system motywacyjny (premie), konkursy, elastyczne godziny pracy;

  • komunikację wewnętrzną

    mającą na celu: utworzenie dobrej atmosfery w miejscu pracy za pomocą regularnie wydawanych komunikatów o wydarzeniach zachodzących w firmie.

Employer Branding Zewnętrzny – do kogo skierowany?

Employer Branding Zewnętrzny skierowany jest ze strony pracodawcy do kandydatów. Dzieli się na:

  • działania rekrutacyjne dotyczące budowy pozytywnego wizerunku pracodawcy w oczach potencjalnych pracowników i klientów
  • komunikację zewnętrzną

Rekrutuj efektywniej

Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.

Umów rozmowę z Digitalx

Pracodawcy mają szansę znaleźć wsparcie w obszarze employer brandingu zatrudniając wykwalifikowanych pracowników e-commerce lub współdziałając z profesjonalnymi agencjami employer brandingu (EB). Agencje mają w swojej ofercie specjalnie utworzone działania, zmierzające do zbudowania atrakcyjnych, a zarazem silnych marek. Szeroko zakrojone zadania agencji employer brandingu dotyczą m.in. badań i strategii, koncepcji, wdrożenia, audytów, a także konsultingu.

 

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej