Darmowe banki zdjęć

Trudno wyobrazić sobie marketing internetowy bez wysokiej jakości zdjęć. Wykorzystywane są one podczas przygotowywania prezentacji, reklam, projektów, artykułów czy banerów. Aby móc z nich korzystać, należy wykupić prawo do ich użytkowania. W tym celu, można między innymi skorzystać z jednej z darmowych baz fotografii. Poniżej prezentujemy najlepsze z nich.

Licencje na bezpłatne pobieranie zasobów

Warto zdawać sobie sprawę z tego, iż zdjęcia podlegają pod prawa autorskie w sieci. Korzystając ze znalezionych w internecie fotografii, można się narazić na nieprzyjemności natury prawnej. Aby móc dysponować zdjęciami w wysokiej rozdzielczości, nie trzeba wydawać na to dużych pieniędzy lub być profesjonalnym fotografem. Dzięki licznym darmowym bankom zdjęć, można zyskać łatwy dostęp do materiałów idealnie dopasowanych do konkretnej tematyki czy stylistyki. Korzystając z nich, należy zwrócić uwagę na to, na jakiej licencji zostały udostępnione poszczególne fotografie. Jednym z najpopularniejszych systemów licencjonowania praw autorskich są licencje Creative Commons. Co ważne, poszczególne rodzaje licencji nakazują, aby uznać prawo autora oraz w odpowiedni sposób oznaczyć go w cytowanej treści.

Najczęściej do czynienia mamy z następującymi licencjami Creative Commons:
CC0 — daje ona użytkownikom najwięcej możliwości. Autor zrzeka się tu bowiem wszelkich swoich praw autorskich. Dzięki temu możliwe staje się dowolne wykorzystywanie, kopiowanie, modyfikowanie oraz rozpowszechnianie jego treści, bez konieczności uznania jego autorstwa. Licencja tego typu dedykowana jest w szczególności tym osobom, które chcą wykorzystywać treści na potrzeby komercyjne.
CC — BY — licencja wymagająca uznania autora. W jej przypadku należy każdorazowo podpisać go przy wykorzystywanej treści. Spełniając ten warunek, wybrane fotografie można dowolnie kopiować, modyfikować i rozprowadzać.
CC — NC — licencja ta pozwala wykorzystywać zdęcia pod warunkiem uznania autorstwa, lecz wyłącznie do celów niekomercyjnych.

Najlepsze bezpłatne banki zdjęć

Godnymi polecenia darmowymi bankami zdjęć są:
Pixabay ( https://pixabay.com/ ) — jedna z największych i najpopularniejszych baz bezpłatnych fotografii. Można tu znaleźć tysiące zdjęć z niemalże każdej dziedziny. Intuicyjna wyszukiwarka ułatwia poszukiwanie fotografii związanych z określoną tematyką. Strona jest dostępna w polskiej wersji językowej.
Picjumbo ( https://picjumbo.com/ ) — bank zawierający bezpłatne zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Dostępne są tu fotografie z licznych dziedzin, takich jak: ludzie, zwierzęta, architektura, technologia czy transport.
Visualhunt ( https://visualhunt.com/ ) — rozbudowana baza darmowych fotografii o zróżnicowanej tematyce. Dostępne zdjęcia można tu wygodnie przeglądać z uwzględnieniem wybranych słów kluczowych czy kolorystyki.
Gratisography ( http://www.gratisography.com/ ) — baza bezpłatnych zdjęć w wysokiej rozdzielczości. Tym, co ją wyróżnia są liczne zdjęcia z ciekawymi efektami i przekształceniami, które doskonale nadają się do prezentacji czy wpisów blogowych.
Unsplash ( https://unsplash.com/ ) — duża baza darmowych zdjęć w świetnej jakości. Znaleźć można tu głównie fotografie związane ze środowiskiem naturalnym i malowniczymi panoramami.

Kaboompics ( http://kaboompics.com/ ) — polska baza zawierająca około 300 000 bezpłatnych fotografii podzielonych na ponad 1500 kategorii. Oferowane są tu zdjęcia do użytku zarówno prywatnego, jak i komercyjnego.
Magdeleine ( http://magdeleine.co/ ) — uzupełniania każdego dnia baza artystycznych fotografii. Dostępne zdjęcia można wygodnie przeglądać z uwzględnieniem jednej z dostępnych kategorii czy dominującej kolorystyki.
Pexels ( https://www.pexels.com/ ) — baza wysokiej jakości, darmowych zdjęć pochodzących z kilku różnych platform.
Startup Stock Photos ( http://startupstockphotos.com/ ) — baza zawierająca fotografie prezentujące otoczenie biurowe oraz start — upowe. Znaleźć można tam zdjęcia prezentujące przestrzenie biurowe, stanowiska pracy czy ludzi wykonujących pracę koncepcyjną.


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – [email protected]. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.

Write a comment