Czym są słowa kluczowe?

Masz bloga, sklep internetowy czy też prowadzisz stronę dla swojej firmy? W każdym z tych przypadków koniecznie musisz zaprzyjaźnić się z jednej strony z wyszukiwarką Google, ale przede wszystkim ze słowami kluczowymi. Wcześniej jednak warto zgłębić wiedzę na temat SEO i dowiedzieć się, czym są słowa kluczowe i jak można je znaleźć, by zwiększyć widoczność swojej witryny.

Słowa kluczowe – co to jest?

Skoro aż 90% użytkowników Internetu korzysta dziś z wyszukiwarki Google, to oznacza, że Twoi potencjalni klienci, czytelnicy czy też kontrahenci najprawdopodobniej również należą do tej grupy. W takim razie bardzo ważne staje się to, aby wykorzystać ten potencjał i sprawić, by Twoja strona internetowa czy artykuł na blogu znalazły się na wysokich miejscach na liście wyszukiwań. Pamiętaj, że statystyczny internauta wybiera strony, które znajdują się na pierwszych czterech pozycjach!

Rekrutuj efektywniej

Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.

Umów rozmowę z Digitalx

Jak znaleźć się wysoko w Google? Tutaj właśnie przechodzimy do sedna sprawy, czyli do słów kluczowych. Otóż użytkownicy wpisują w pole wyszukiwania jak najtrafniejsze słowa czy całe wyrażenia, aby uzyskać odpowiedzi na zadawane pytania, porady, dane kontaktowe do usługodawców czy oferty sklepów internetowych. Twoim zadaniem jest przede wszystkim wytypowanie właśnie takich słów kluczowych, które użytkownicy wyszukują najczęściej. Gdy tak się stanie, koniecznie wypozycjonuj swoją witrynę tak, aby pojawiała się wysoka w Google na te frazy.

Rodzaje słów kluczowych

Istnieje wiele różnych kryteriów podziału słów kluczowych. Jednak to najpopularniejsze mówi, że dzielą się one na:

  • ogólne – zazwyczaj składają się z jednego lub z dwóch słów, np. buty, strój kąpielowy;
  • szczegółowe – dokładniej określają preferencje szukającego, np. damskie buty zimowe, strój kąpielowy dla dzieci;
  • lokalne – do słowa kluczowego dodana zostaje nazwa kraju, regionu, miasta lub dzielnicy, np. informatyk Poznań;
  • tzw. długi ogon – zazwyczaj w formie pytania lub jeszcze bardziej szczegółowej frazy, cechuje się najmniejszą konkurencję, np. czym są słowa kluczowe, różowe sandały damskie rozmiar 35;
  • brandowe – to nazwy marek, firm, producentów, np. Nike.
Zobacz również:  Cross-selling czy up selling? Który model sprzedaży jest odpowiedni dla Twojego biznesu?

Jak szukać słów kluczowych?

Istnieje kilka sposobów, aby znaleźć słowa kluczowe. Możesz w tym celu wykorzystać poniższe metody:

  1. Skorzystaj z dedykowanych narzędzi do analizy słów kluczowych, takich jak Planer Słów Kluczowych, Senuto, Semstorm.
  2. Wykorzystaj swoją wiedzę na temat branży, danej dziedziny wiedzy i produktów, a później sprawdź, jakie są statystyki związane z tymi słowami kluczowymi.
  3.  Zainstaluj darmowe rozszerzenie do przeglądarki Google Chrome – Keyword Surfer lub Keywords Everywhere. Dzięki nim zawsze podczas wpisywania słów kluczowych w Google zyskasz informacje na temat liczby wyszukiwań i innych proponowanych fraz.
  4. Prześledź, jakie frazy kluczowe wykorzystuje konkurencja. Możesz dowiedzieć się tego po tym, jak zobaczysz, że jakieś frazy są wyboldowane i powtarzają się częściej, ale też sprawdzając kod źródłowy – głównie meta tagi.

Gdzie warto dodać słowa kluczowe na stronie?

Gdy będziesz mieć już uszykowane pierwsze słowa kluczowe, teraz czas je wykorzystać na swojej stronie internetowej. Przede wszystkim pamiętaj o tym, aby używać ich w naturalnej formie, czyli np. w odmianie.
Oto kilka miejsc, gdzie warto dodać słowa kluczowe:

  • w meta title,
  • w meta description,
  • w adresie URL, np. www.twojanazwadomenyy.pl/slowo-kluczowe,
  • w tagach,
  • w tytule i opisie alternatywnym zdjęć, które dodajesz na stronie lub w artykule blogowym,
  • w tekstach na stronie – szczególnie w nagłówkach H1-H3 oraz w tekście, ale niezbyt często,
  • w artykułach blogowych – tutaj również warto dodać słowa kluczowe w nagłówkach H1-H3, w tytule, w opisach alternatywnych przy zdjęciach, w treści w sposób naturalny i nienachalny,
  • w opisach kategorii w sklepach internetowych,
  • w opisach produktu w sklepach.

Warto jednak pamiętać, aby nasycenie słów kluczowych nie było zbyt duże, a dodatkowo, by te konkretne frazy kluczowe były używane tylko na jednej podstronie. Na kolejnej należy wybrać już inne. Dzięki temu unikniesz kanibalizacji słów kluczowych.

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej
Write a comment