Czym są Rich Snippets? Jak je wdrożyć?

Google daje wiele możliwości wyróżnienia strony internetowej, a jedną z nich jest wprowadzenie rich snippets. Rich snippets pozwalają na prezentację bonusowych zalet witryny, jeszcze w trakcie przeglądania wyników w wyszukiwarce. Są to rozszerzone elementy opisu strony internetowej, wyświetlane obok tytułu, opisu i adresu URL. 

Rich snippets wyróżniają:

  • Zdjęcia
  • Datę publikacji 
  • Nawigację strony
  • Cenę i dostępność
  • Miejsce i datę
  • Średnią ocenę i ilość opinii 

Inna nazwa używana w odniesieniu do rich snippets to wyniki rozszerzone – jest szczególnie przydatna w e-commerce. Pozwalają się wyróżnić na tle konkurencji. Przez dokładniejsze przedstawienie treści użytkownikowi zmniejsza się liczba nietrafionych kliknięć. 

Jak wdrożyć rich snippets?

Potrzebujesz wsparcia w rekrutacji e-commerce?

Digitalx weryfikuje i zatrudnia ludzi w obszarze e-commerce & digital. Wykorzystujemy branżowe doświadczenie i wypracowane relacje. Zapomnij o przedłużających się procesach, niepotrzebnych kosztach i niedopasowanych kandydatach.

Zapraszamy do kontaktu

W tym celu można wykorzystać przeznaczoną do tego wtyczkę, skorzystać z narzędzia, które jest darmowe – „Marker danych” lub zastosować dane strukturalne w kodzie strony. 

Wpływ rich snippets na SEO

Rozszerzone opisy działają na atrakcyjność w wynikach wyszukiwania, jednak to nie wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie Google’a. John Mueller jasno zaznaczył, że nie jest to czynnik wpływający na miejsce w rankingu. Jednak zaznaczył, że ma to wpływ na lepsze zrozumienie strony i jej przejrzystość. Wspierają także promowanie strony: budują zaufanie, lepiej przyciągają wzrok, dostarczają szerszy zakres informacji. Zwiększa to ruch na stronie, ale nie wpływa na miejsce rankingowe. 

Jakie korzyści dają rich snippets?

  • Pierwsza selekcja odbiorców
  • Poprawa CTR
  • Dokładne metadane
  • Zwiększona trafność kliknięć

Jakie zagrożenia niosą ze sobą rich snippets?

Nieprawidłowo wykorzystane mogą spowodować błędy w opisach, które wyświetlą się pod wynikiem wyszukiwania. Należy się upewnić, że dane strukturalne zostały prawidłowo wdrożone.

Zobacz również:  Omnichannel - strategia marketingowa, dzięki której osiągniesz sukces w sprzedaży

Jak zatem sprawdzić, czy zostały poprawnie wdrożone?

Można do tego wykorzystać raport danych strukturalnych w Google Search Console, który umożliwia śledzenie błędów. Innym sposobem jest Google – Rich Results Test. Do testu należy wykorzystać adres URL lub kod, wyniki biorą pod uwagę zarówno wyszukiwania z przeglądarki na komputerze jak i telefonu. 

Podsumowanie

Rich snippets zdecydowanie zwiększa atrakcyjność oferty. Można je dopasować do każdego typu treści, a skutkiem może okazać się świetny wynik konwersji.


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.

Notojob.com 🚀 Praca w e-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany eCommerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej