Google daje wiele możliwości wyróżnienia strony internetowej, a jedną z nich jest wprowadzenie rich snippets. Rich snippets pozwalają na prezentację bonusowych zalet witryny, jeszcze w trakcie przeglądania wyników w wyszukiwarce. Są to rozszerzone elementy opisu strony internetowej, wyświetlane obok tytułu, opisu i adresu URL.
Rich snippets wyróżniają:
- Zdjęcia
- Datę publikacji
- Nawigację strony
- Cenę i dostępność
- Miejsce i datę
- Średnią ocenę i ilość opinii
Inna nazwa używana w odniesieniu do rich snippets to wyniki rozszerzone – jest szczególnie przydatna w e-commerce. Pozwalają się wyróżnić na tle konkurencji. Przez dokładniejsze przedstawienie treści użytkownikowi zmniejsza się liczba nietrafionych kliknięć.
Jak wdrożyć rich snippets?
Rekrutuj efektywniej
Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.
Umów rozmowę z DigitalxW tym celu można wykorzystać przeznaczoną do tego wtyczkę, skorzystać z narzędzia, które jest darmowe – „Marker danych” lub zastosować dane strukturalne w kodzie strony.
Wpływ rich snippets na SEO
Rozszerzone opisy działają na atrakcyjność w wynikach wyszukiwania, jednak to nie wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie Google’a. John Mueller jasno zaznaczył, że nie jest to czynnik wpływający na miejsce w rankingu. Jednak zaznaczył, że ma to wpływ na lepsze zrozumienie strony i jej przejrzystość. Wspierają także promowanie strony: budują zaufanie, lepiej przyciągają wzrok, dostarczają szerszy zakres informacji. Zwiększa to ruch na stronie, ale nie wpływa na miejsce rankingowe.
Jakie korzyści dają rich snippets?
- Pierwsza selekcja odbiorców
- Poprawa CTR
- Dokładne metadane
- Zwiększona trafność kliknięć
Jakie zagrożenia niosą ze sobą rich snippets?
Nieprawidłowo wykorzystane mogą spowodować błędy w opisach, które wyświetlą się pod wynikiem wyszukiwania. Należy się upewnić, że dane strukturalne zostały prawidłowo wdrożone.
Jak zatem sprawdzić, czy zostały poprawnie wdrożone?
Można do tego wykorzystać raport danych strukturalnych w Google Search Console, który umożliwia śledzenie błędów. Innym sposobem jest Google – Rich Results Test. Do testu należy wykorzystać adres URL lub kod, wyniki biorą pod uwagę zarówno wyszukiwania z przeglądarki na komputerze jak i telefonu.
Podsumowanie
Rich snippets zdecydowanie zwiększa atrakcyjność oferty. Można je dopasować do każdego typu treści, a skutkiem może okazać się świetny wynik konwersji.
Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce
Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!
Zobacz więcej