Czym różni się On Site SEO od Off Site SEO?

Jaki jest główny cel pozycjonowania?

Pozycjonowanie ma na celu poprawę pozycji witryny internetowej – w organicznych wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarki internetowe mają coraz bardziej zaawansowany algorytm i stają się skomplikowane, a to sprawia, że liczba czynników wpływających na strony internetowe przez roboty wyszukiwarek jest coraz większa. 

Warto dlatego przeanalizować różnicę pomiędzy optymalizacją on site od off site. Optymalizacja wewnętrzna, jak i optymalizacja zewnętrzna – obie łączą w sobie działania niezbędne dla właściwego wypozycjonowania strony, ale znacznie się od siebie różnią.

Dla jak najlepszego zrozumienia tego, czym jest optymalizacja on site i optymalizacja off site, trzeba mieć podstawową wiedzę na temat działania algorytmów wyszukiwarek internetowych.

Czynniki, przez pryzmat których witryna jest oceniana przez roboty wyszukiwarek – dzielą się na dwie podstawowe grupy:

  • Czynniki wewnętrzne (jak strona wygląda i czego dotyczy)
  • Czynniki zewnętrzne (informują na ile strona jest popularna i wiarygodna)

Aby to wszystko uprościć – optymalizacja on site, określa co będzie w wynikach wyszukiwania, natomiast optymalizacja off site – jak wysoko.

W momencie kiedy – zoptymalizowane czynniki on site i off site, będzie wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania.

Czym jest on site SEO?

Optymalizacja on site to wszystkie czynniki, które mogą wpływać na pozycje w wynikach wyszukiwania.

On site łączy w sobie:

  • podstrony, wpisy blogowe, artykuły,
  • meta tagi, nagłówki H1-H6,
  • UX
  • układ graficzny strony,
  • teksty alternatywne obrazków,
  • słowa kluczowe i keyword density,
  • Page Speed
  • czynniki Core Web Vitals,
  • adresy URL podstron,
  • mapę strony,
  • linkowanie wewnętrzne,

Najważniejszym celem optymalizacji wewnętrznej jest dopasowanie strony do wymagań wyszukiwarek internetowych i użytkowników.

Czym jest off site SEO?

Czynniki off site to wszystkie działania wpływające na pozycjonowanie czyli:

  • social media
  • linkowanie zewnętrzne
  • analiza fraz kluczowych
  • analiza konkurencji

Off site SEO jest skierowane przede wszystkim na poprawę autorytetu strony za pomocą pozyskania jak największej liczby jakościowych odnośników, powiązanych tematycznie z witryną.

Ważniejsze jest on site SEO czy off site SEO?

Wybór między off site SEO i on site SEO jest bardzo ciężki. Dobra strategia SEO łączy w sobie elementy on site jak i off site SEO. Obie strategie współpracują między sobą, dopełniając się.

Przed rozpoczęciem aktywnych działań o obrębie off site SEO – należy skupić się na optymalizacji wewnętrznej.

Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce – zapraszamy do kontaktu z nami – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.