Czym jest product marketing?

Słysząc po raz pierwszy termin product marketing, możemy pomyśleć, że brzmi on zbytecznie. W końcu ogólnym celem marketingu jest przekonanie ludzi do zakupu konkretnego produktu lub usługi.

Jednakże, marketing produktu odnosi się do szczególnej formy ekspertyzy marketingowej. Osoby, które specjalizują się w tej formie promocji pomagają przekształcić sposób, w jaki firmy podchodzą do swoich docelowych odbiorców. Główną przyczyną niepowodzeń nowych produktów jest bowiem brak przygotowania i niezrozumienie przez firmy celu, jakiemu służą. Marketerzy produktowi pomagają to zmienić.

Rekrutuj efektywniej

Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.

Umów rozmowę z Digitalx

Dzięki product marketingowi, marki skupiają się wyłącznie na tym, jak wprowadzić na rynek konkretny produkt. Badają komunikację, którą chcą posługiwać się z potencjalnymi konsumentami oraz skupiają się na unikalnej roli produktu. 

Wiedza, jak skutecznie z niego korzystać pomaga firmom płynniej wprowadzać swoje produkty na rynek, tym samym zwiększając ich zdolność dotarcia do docelowych klientów.

Poniżej przedstawiamy krótkie wprowadzenie i analizę tej wyjątkowej formy marketingu. 

PRODUCT MARKETING: KLUCZOWE POJĘCIA I KORZYŚCI

Product marketing wykorzystuje produkty lub usługi tworzone przez firmę, a następnie pozycjonuje je dla klientów. Kontroluje sposób przekazywania informacji na temat sprzedawanych produktów, aby współbrzmiały z oczekiwaniami  klientów.

Specjaliści ds. marketingu produktu nie tylko pomagają w tworzeniu języka i badaniu, jak sprawić, by produkty były atrakcyjne i wyróżniały się wśród innych. To także dzięki nim reszta zespołu marketingowego i klienci wiedzą, w jaki sposób dany produkt przyniesie im korzyść.

Marketerzy produktu obejmują stanowiska, które pokrywają się z kilkoma obszarami w firmie. Współpracują z zespołami marketingowymi i pomagają im nadawać właściwe komunikaty o produkcie i o tym, jak może działać. Mają również kontakt z zespołem sprzedaży, aby kierować ich rozmowami z potencjalnymi klientami.

W zależności od organizacji, mogą nawet współpracować z zespołami ds. rozwoju produktu i sukcesu klienta, pomagając im zrozumieć wymagania konsumentów i podpowiadają, w jaki sposób organizacja może je spełnić. 

Osoby pracujące na tym stanowisku to eksperci w zakresie konkretnego produktu, którzy pomagają innym pracownikom firmy promować go i sprzedawać. Rozumieją, czego oczekują klienci w danej branży i używają języka, który łączy te pragnienia z ofertą firmy.

JAK MARKETING PRODUKTOWY MOŻE POMÓC TWOJEJ FIRMIE? 

Product marketing zwiększa zdolność organizacji do sprzedaży swoich produktów i dostosowania się do potrzeb klientów.

Zobacz również:  Jak mierzyć znajomość marki?

Oto główne korzyści, jakich mogą doświadczyć firmy, gdy współpracują z doświadczonymi specjalistami:

  • Zapewniają lepsze zrozumienie grupy docelowej: Ponieważ marketerzy produktu koncentrują się na analizie wzorców klientów i tego, co kupujący chcą zobaczyć, pomagają markom lepiej dostosować swoje komunikaty do wymagań konsumentów.
  • Informują o działaniach marketingowych w całej firmie: Marketerzy produktu będą również współpracować z innymi osobami, aby poprawić ich zrozumienie produktów. Pozwala to wszystkim, od marketingu po obsługę klienta, zrozumieć korzyści płynące z produktu i to, w jaki sposób pomoże on klientom. 
  • Skupiają się na zapewnieniu długoterminowej wartości dla klienta: Marketerzy produktu pracują nad zrozumieniem przekazu dla produktów i regularnie korzystają z analiz, aby zrozumieć potrzeby rynku i rozwój klientów. Dzięki temu są w stanie zaspokajać potrzeby klientów w całym cyklu ich życia, budując lojalność i rozwiązując konkretne problemy.
  • Napędzają popyt na sprzedawane produkty: Dzięki zrozumieniu potrzeb klientów oraz wiedzy, jak tworzyć produkty i komunikaty, marketerzy produktowi mogą zwiększyć chęć klientów do ich zakupu. Współpracując m.in z zespołem obsługi klienta, mogą również zadbać o to, aby klienci mieli pozytywne doświadczenia i stali się lojalni wobec marki. 

CZYM ZAJMUJĄ SIĘ MARKETERZY PRODUKTOWI? 

Aby zapewnić organizacjom te korzyści, specjaliści ds. marketingu produktu zazwyczaj wykonują szeroki zakres zadań i obowiązków w ramach organizacji. W swojej pracy współpracują z ludźmi z różnych zespołów, aby mieć pewność, że produkt będzie najlepiej spełniał potrzeby konsumentów.

Dokładne obowiązki marketera produktowego mogą różnić się w zależności od firmy, jednak istnieje kilka punktów, które są stałe i przedstawiają to, czego można oczekiwać od tych specjalistów. 

  1. Analiza potrzeb klientów i luk w branży
  2. Przygotowywanie komunikatów o produktach, które są dostosowane do popytu
  3. Wzmocnienie strategii marketingowych i sprzedażowych
  4. Badanie i analiza konkurencji i branży
  5. Zarządzanie wprowadzaniem produktów na rynek
  6. Przeprowadzanie badań w celu tworzenia nowych funkcji i produktów

Specjaliści ds. marketingu produktu mogą świadczyć wybitne usługi dla swoich organizacji. Ich zdolność do zrozumienia potrzeb konsumentów, a następnie kształtowania odpowiedniej oferty jest niezwykle istotna i pomaga markom w sprzedaży i angażowaniu klientów. 

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej