Słysząc po raz pierwszy termin product marketing, możemy pomyśleć, że brzmi on zbytecznie. W końcu ogólnym celem marketingu jest przekonanie ludzi do zakupu konkretnego produktu lub usługi.
Jednakże, marketing produktu odnosi się do szczególnej formy ekspertyzy marketingowej. Osoby, które specjalizują się w tej formie promocji pomagają przekształcić sposób, w jaki firmy podchodzą do swoich docelowych odbiorców. Główną przyczyną niepowodzeń nowych produktów jest bowiem brak przygotowania i niezrozumienie przez firmy celu, jakiemu służą. Marketerzy produktowi pomagają to zmienić.
Rekrutuj efektywniej
Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.
Umów rozmowę z DigitalxDzięki product marketingowi, marki skupiają się wyłącznie na tym, jak wprowadzić na rynek konkretny produkt. Badają komunikację, którą chcą posługiwać się z potencjalnymi konsumentami oraz skupiają się na unikalnej roli produktu.
Wiedza, jak skutecznie z niego korzystać pomaga firmom płynniej wprowadzać swoje produkty na rynek, tym samym zwiększając ich zdolność dotarcia do docelowych klientów.
Poniżej przedstawiamy krótkie wprowadzenie i analizę tej wyjątkowej formy marketingu.
PRODUCT MARKETING: KLUCZOWE POJĘCIA I KORZYŚCI
Product marketing wykorzystuje produkty lub usługi tworzone przez firmę, a następnie pozycjonuje je dla klientów. Kontroluje sposób przekazywania informacji na temat sprzedawanych produktów, aby współbrzmiały z oczekiwaniami klientów.
Specjaliści ds. marketingu produktu nie tylko pomagają w tworzeniu języka i badaniu, jak sprawić, by produkty były atrakcyjne i wyróżniały się wśród innych. To także dzięki nim reszta zespołu marketingowego i klienci wiedzą, w jaki sposób dany produkt przyniesie im korzyść.
Marketerzy produktu obejmują stanowiska, które pokrywają się z kilkoma obszarami w firmie. Współpracują z zespołami marketingowymi i pomagają im nadawać właściwe komunikaty o produkcie i o tym, jak może działać. Mają również kontakt z zespołem sprzedaży, aby kierować ich rozmowami z potencjalnymi klientami.
W zależności od organizacji, mogą nawet współpracować z zespołami ds. rozwoju produktu i sukcesu klienta, pomagając im zrozumieć wymagania konsumentów i podpowiadają, w jaki sposób organizacja może je spełnić.
Osoby pracujące na tym stanowisku to eksperci w zakresie konkretnego produktu, którzy pomagają innym pracownikom firmy promować go i sprzedawać. Rozumieją, czego oczekują klienci w danej branży i używają języka, który łączy te pragnienia z ofertą firmy.
JAK MARKETING PRODUKTOWY MOŻE POMÓC TWOJEJ FIRMIE?
Product marketing zwiększa zdolność organizacji do sprzedaży swoich produktów i dostosowania się do potrzeb klientów.
Oto główne korzyści, jakich mogą doświadczyć firmy, gdy współpracują z doświadczonymi specjalistami:
- Zapewniają lepsze zrozumienie grupy docelowej: Ponieważ marketerzy produktu koncentrują się na analizie wzorców klientów i tego, co kupujący chcą zobaczyć, pomagają markom lepiej dostosować swoje komunikaty do wymagań konsumentów.
- Informują o działaniach marketingowych w całej firmie: Marketerzy produktu będą również współpracować z innymi osobami, aby poprawić ich zrozumienie produktów. Pozwala to wszystkim, od marketingu po obsługę klienta, zrozumieć korzyści płynące z produktu i to, w jaki sposób pomoże on klientom.
- Skupiają się na zapewnieniu długoterminowej wartości dla klienta: Marketerzy produktu pracują nad zrozumieniem przekazu dla produktów i regularnie korzystają z analiz, aby zrozumieć potrzeby rynku i rozwój klientów. Dzięki temu są w stanie zaspokajać potrzeby klientów w całym cyklu ich życia, budując lojalność i rozwiązując konkretne problemy.
- Napędzają popyt na sprzedawane produkty: Dzięki zrozumieniu potrzeb klientów oraz wiedzy, jak tworzyć produkty i komunikaty, marketerzy produktowi mogą zwiększyć chęć klientów do ich zakupu. Współpracując m.in z zespołem obsługi klienta, mogą również zadbać o to, aby klienci mieli pozytywne doświadczenia i stali się lojalni wobec marki.
CZYM ZAJMUJĄ SIĘ MARKETERZY PRODUKTOWI?
Aby zapewnić organizacjom te korzyści, specjaliści ds. marketingu produktu zazwyczaj wykonują szeroki zakres zadań i obowiązków w ramach organizacji. W swojej pracy współpracują z ludźmi z różnych zespołów, aby mieć pewność, że produkt będzie najlepiej spełniał potrzeby konsumentów.
Dokładne obowiązki marketera produktowego mogą różnić się w zależności od firmy, jednak istnieje kilka punktów, które są stałe i przedstawiają to, czego można oczekiwać od tych specjalistów.
- Analiza potrzeb klientów i luk w branży
- Przygotowywanie komunikatów o produktach, które są dostosowane do popytu
- Wzmocnienie strategii marketingowych i sprzedażowych
- Badanie i analiza konkurencji i branży
- Zarządzanie wprowadzaniem produktów na rynek
- Przeprowadzanie badań w celu tworzenia nowych funkcji i produktów
Specjaliści ds. marketingu produktu mogą świadczyć wybitne usługi dla swoich organizacji. Ich zdolność do zrozumienia potrzeb konsumentów, a następnie kształtowania odpowiedniej oferty jest niezwykle istotna i pomaga markom w sprzedaży i angażowaniu klientów.
Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce
Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!
Zobacz więcej