CSR, czyli Społeczna Odpowiedzialność Biznesu to strategia zarządzania, zgodnie z którą firma w swoich działaniach dobrowolnie uwzględnia interesy społeczne oraz aspekty środowiskowe.
Jej celem jest przyjęcie odpowiedzialności za swoje działania i zachęcanie do wywierania pozytywnego wpływu na środowisko, konsumentów, pracowników, społeczności, interesariuszy i wszystkich innych członków sfery publicznej.
Narzędzia CSR
Opublikuj swój artykuł!
Masz wiedzę w obszarze HR, E-commerce, marketingu i sprzedaży? Podziel się nią na naszym blogu! Twoje treści mogą zainspirować tysiące czytelników.
Skontaktuj się z namiNarzędzia CSR są dobrowolnie wybierane przez przedsiębiorstwa tak, aby najlepiej do niego pasowały.
Wyróżniamy:
- Działania na rzecz lokalnej społeczności
- Działania proekologiczne
- Kampanie społeczne
- Programy dla pracowników
- Raporty społeczne
- Systemy zarządzania
- Wolontariat pracowniczy
- Zarządzanie łańcuchem dostaw
- Znakowanie produktów
Źródło: https://www.parp.gov.pl/csr#csr
Dlaczego warto?
Istnieje kilka korzyści związanych z CSR, w tym:
Poprawa reputacji: CSR może pomóc firmie poprawić jej reputację i wizerunek w oczach konsumentów, inwestorów i innych interesariuszy. Może to prowadzić do zwiększenia zaufania i lojalności klientów, a także bardziej pozytywnego postrzegania firmy w społeczności.
Zwiększona wartość marki: Firmy, które angażują się w działania CSR są często postrzegane jako bardziej wartościowe i atrakcyjne dla konsumentów i inwestorów.
Lepsze relacje z pracownikami: CSR może pomóc w poprawie zaangażowania pracowników, dając im poczucie celu i dumy z wykonywanej pracy.
Zwiększona innowacyjność: CSR może prowadzić do zwiększenia innowacyjności, ponieważ firmy szukają nowych sposobów na zminimalizowanie swojego wpływu na środowisko oraz poprawę wyników społecznych i etycznych.
Zarządzanie ryzykiem: Działania CSR mogą również pomóc firmom w zarządzaniu ryzykiem i potencjalnymi negatywnymi skutkami ich działalności.
Oszczędność kosztów: Niektóre działania CSR mogą również zaoszczędzić firmom pieniądze w dłuższej perspektywie, jak np. zmniejszenie zużycia energii lub odpadów.
Przewaga konkurencyjna: Firmy, które angażują się w działania CSR, mogą zyskać przewagę konkurencyjną nad swoimi rówieśnikami, ponieważ są postrzegane jako bardziej odpowiedzialne i świadome społecznie.
Działania CSR mają niesamowity wpływ na otaczające nas środowisko i robią wiele dobrego dla ludzi.
Przykłady
Jak przedsiębiorstwa radzą sobie w tym obszarze i w jaki sposób postanowiły polepszyć nasz świat?
DANONE – marka prowadzi działania związane z CSR na wielu frontach m.in. związanymi z edukacją żywieniową, środowiskiem oraz wspieraniem społeczności lokalnych. Firma zrealizowała już takie projekty jak np. szeroko znany “Podziel się posiłkiem” czy “Mamo, tato, wolę wodę”.
AUCHAN – firma Auchan prowadzi działania związane ze zrównoważonym rozwojem już od 2008 roku, a zewnętrznie od 2011. Co rok publikuje także raporty, które podsumowują wykonane aktywności.
TYMBARK – marka Tymbark stale usprawnia technologie produkcji pod kątem optymalnych i bardziej przyjaznych środowisku rozwiązań. Organizuje także programy społeczne jak: Turniej z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku czy Akademia Bezpiecznego Puchatka.
HEBE – firma w swoich działaniach skupia się m.in na problemach społecznych związanych z usamodzielnianiem się w Polsce. W związku z tym stworzyła we współpracy z Fundacją One Day program aktywizacji społeczno-zawodowej “Odkryj siebie z Hebe”.
ROSSMANN – przedsiębiorstwo współpracuje z różnego rodzaju fundacjami jak Fundacja TVN “Nie jesteś sam”, a także współpracuje z domami dziecka oraz domami pomocy społecznej czy domami samotnej matki. Dodatkowo, wewnętrznie wprowadziła szereg procedur oraz polityk tworząc Kodeks Etyki, Politykę środowiskową, Politykę przeciwdziałania nadużyciom, a także podpisując Kartę Różnorodności.
Promuj swoją firmę u nas!
Publikacja na naszym blogu i promocja w social mediach to doskonała okazja do wypromowania Twojej firmy, przedsięwzięcia lub własnej osoby. Dotrzyj do szerokiego grona specjalistów z branży HR, E-commerce i Marketingu.
Skontaktuj się z nami