Czym jest Personal Branding?

Zaczniemy od stwierdzenia, że ​​marka osobista nie jest przeznaczona tylko dla kogoś, kto jest właścicielem firmy. Branding osobisty jest również niezbędny dla każdego influencera, coacha biznesowego lub osoby, która chce podzielić się swoją historią ze światem. 

Marka osobista jest zakorzeniona w umysłach ludzi na rynku. Personal branding to wysiłek, aby komunikować i prezentować swoją wartość światu. Prawdziwa marka osobista kręci się wokół tego, co mówią o Tobie inni.

Dlaczego branding osobisty jest tak ważny?

Musisz stworzyć silną markę osobistą, jeśli chcesz być uważany za wpływowego. Pomoże Ci ona wyróżnić się wśród innych. Możesz wykorzystać ją, aby przedstawić swoją wiedzę i umiejętności w swoich obszarach specjalizacji. Pod wieloma względami Twoja osobista marka sprawia, że ​​zapadasz w pamięć. To twoje dzieło, które pomoże Ci wyróżnić się spośród tysięcy innych ludzi takich jak Ty.

Najważniejsze jest to, aby Twój osobisty branding pasował do docelowej klienteli. Chcesz przecież zbudować reputację osoby, której zależy na ludziach – obecnych klientach oraz na tych, którzy mogą się nimi stać w przyszłości. Niezwykle ważne jest to, aby znaleźć, wysłuchać i nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami. Kluczową częścią Twojego personal brandu jest upewnienie innych, że też jesteś człowiekiem, z tymi samymi problemami. Jedyną różnicą jest to, że możesz pokazać, że znalazłeś rozwiązanie niektórych z nich – i którym chcesz się podzielić.

O czym należy pamiętać przy budowaniu marki osobistej?

Budowanie personal brandu może początkowo wydawać się przytłaczające, zwłaszcza jeśli zaczynasz od zera. Ale nie musi tak być. Jeśli podzielisz to na mniejsze, łatwiejsze do opanowania kroki, doprowadzisz do tego, aż z biegiem czasu Twoja marka zacznie się rozwijać i nabierać kształtu. 

Nie zapomnij o świecie offline. Twoja marka osobista musi obejmować wszystkie miejsca, w których Twoi klienci mogą Cię znaleźć lub spotkać. Wizytówki w starym stylu są tak samo ważne dla Twojej marki, jak social media. Pamiętaj tylko, aby zachować spójność tego, co przekazujesz.

Noś przy sobie wizytówki, gdziekolwiek jesteś. Jest to tak samo aktualne teraz, jak wiele lat temu. Wyjmij je, gdy zobaczysz możliwość nawiązania kontaktów z kimś nowym, pasującym do Twojej grupy docelowej. Spójrz również na takie rzeczy, jak stopki w e-mailach oraz wszelkie rozdawane broszury.

Najlepiej byłoby, gdyby Twoja marka osobista obejmowała całe Twoje życie publiczne. Dotyczy to nawet sposóbu ubierania się (gdy jesteś w sytuacji profesjonalnej) – Twój publiczny wizerunek powinien pasować do osobowości Twojego personal brandu.  

Pamiętaj, aby Twoja marka była prawdziwa. Nietrudno dostrzec fałszywą osobę. Musisz dopasować się do percepcji odbiorców docelowych, a przy tym brzmieć autentycznie.

Korzyści z brandingu osobistego:

  • Tworzysz własną historię: Jeśli nie wyróżniasz się w sieci, pozostawiasz się na łasce każdego, kto ma połączenie z Internetem. Kiedy definiujesz swoją osobistą markę, określasz, jakie informacje istnieją na temat Twojej marki i możesz wpływać na to, jak ludzie ją postrzegają. 
  • Większe zaufanie Klientów: Kiedy ludzie czują, że znają Ciebie i wyznawane przez Ciebie wartości, będą Ci bardziej ufać. Doprowadzi to do zwiększenia możliwości biznesowych, rozwoju kariery i nie tylko.
  • Wyższa postrzegana wartość: Twój brand jest bezpośrednio powiązany z Twoją wiarygodnością. Jeśli przedstawiasz się jako ekspert w swojej dziedzinie, możesz pobierać wyższe opłaty za swoje usługi. 
  • Mobilność: Twoja marka może łączyć Cię z nowymi ludźmi i miejscami, do których w przeciwnym razie nie miałbyś dostępu. To poszerzy Twój krąg społeczny i doprowadzi do możliwości, które w innym przypadku byłyby poza zasięgiem.

Podsumowując…

Twoja marka osobista pomoże Ci wyróżnić się spośród innych. Personal branding daje możliwość pokazania obecnym i potencjalnym klientom Twoich umiejętności i mocnych stron. 

Kluczem do budowania odnoszącej sukcesy marki i stania się naprawdę wpływowym jest konsekwentne i autentyczne sprzedawanie swojej historii.

Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.