Co to jest marketing mobilny? Tworzenie strategii marketingu mobilnego

Marketing mobilny jest wielokanałową strategią, która promuje produkty i usługi oferowane przez firmy za pośrednictwem urządzeń przenośnych, takich jak smartfony czy tablety. Swoim zasięgiem obejmuje on SMS — y, MMS — y, strony internetowe, pocztę elektroniczną, Social Media oraz aplikacje mobilne. Jakie są cechy charakterystyczne marketingu mobilnego? Dlaczego warto go stosować? Z jakich narzędzi korzysta?

Czym charakteryzuje się marketing mobilny?                                                                

Jak już zostało wspomniane, marketing mobilny jest zakrojoną na szeroką skalę strategią budowania zaangażowania pośród odbiorów — tak w krótko —, jak i długoterminowym zakresie. Jego rozwój jest w bezpośredni sposób związany z nieustannie rosnącą popularnością świata mobilnego. Przedsiębiorstwa z całego świata inwestują w spersonalizowane treści mające na celu przyciągnąć oraz utrzymać na długi czas zainteresowanie grupy docelowej.

Tym, co wyróżnia marketing mobilny jest: osobisty przekaż dopasowany do lokalizacji czy zainteresowań odbiorcy, łatwa komunikacja z użytkownikiem, możliwość natychmiastowego dotarcia do grupy docelowej oraz bieżącego monitorowania efektów kampanii, wysoka skuteczność i nowoczesność.

Dlaczego warto zainwestować w marketing mobilny?

Jak pokazują statystyki, z telefonów komórkowych korzysta ponad 5 miliardów osób na całym świecie. Obecność tego typu urządzeń mobilnych jest zatem czymś zupełnie naturalnym. Smartfonów używamy każdego dnia — czy to do prowadzenia rozmów, czy wysyłania i odbierania wiadomości SMS, robienia zdjęć lub przeglądania stron internetowych i mediów społecznościowych. Przekazy marketingowe dostarczane na smartfony są skierowane do konkretnych grup docelowych. Bardzo często są to osoby, które dobrze znają daną markę i zależy im na tym, by być na bieżąco ze wszystkimi informacjami na temat nowości w asortymencie czy aktualnych promocji. Z pomocą narzędzi marketingu mobilnego można skutecznie budować wizerunek otwartej, nowoczesnej firmy, tworzyć bazę odbiorców do działań promocyjnych, budować zaufanie klientów, generować leady oraz zwiększać sprzedaż.

Narzędzia marketingu mobilnego

Do najpopularniejszych narzędzi marketingu mobilnego zalicza się:

SMS (z ang. Short Message System) — jedną z głównych funkcjonalności każdego telefonu komórkowego jest wysyłka wiadomości. Tym, co wyróżnia standard SMS jest niski próg wejścia oraz dostępność bez konieczności posiadania połączenia z Internetem. Jego niewątpliwym atutem jest także to, iż działa on na każdym urządzeniu. Wszytko to sprawia, że komunikacja drogą SMS— ową stanowi niezwykle ważne narzędzie budowania relacji, sprzedaży oraz promocji. Główne cechy charakterystyczne kampanii SMS to bardzo wysoka konwersja oraz klikalność linków w treści, natychmiastowe odczytywanie oraz wysoki open — rate. Firmy tworzące strategię marketingu mobilnego mogą skorzystać z szeregu dodatkowych narzędzi, takich jak kampaniaSMS z linkiem czy newsletter SMS.
MMS (z ang. Multimedia Messaging Service) — kampanie tego typu pozwalają na wysyłkę wiadomości wzbogaconych o grafikę, dźwięk czy wideo. Większy limit dostępnych znaków sprawia, że MMS — y bardzo dobrze sprawdzają się jako środek przekazu przy nieco bardziej skomplikowanych lub niestandardowych kampaniach. Treści multimedialne tego typu są wysoce angażujące i nie wymagają dodatkowych aplikacji.
VMS (z ang. Voice Mail System) — to wiadomości głosowe, które mogą zostać nagrane samodzielnie lub z wykorzystaniem syntezatora mowy. VMS jest oryginalnym, efektywnym narzędziem marketingu mobilnego, które pozwala precyzyjnie dotrzeć do grupy docelowej i pozytywnie wyróżnić się na tle konkurencji.
RCS (z ang. Rich Communication Suite) — nowy standard, który stanowi połączenie prostoty wiadomości tekstowych oraz udogodnień charakterystycznych dla nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Aby móc z niego korzystać, nie trzeba pobierać nowej aplikacji czy zakładać konta. Jedyne, co jest tu potrzebne to numer telefonu. Wiadomości RCS mogą mieć nawet to 100 MB. Standard ten pozwala na bieżąco śledzić ich status oraz odbywać czaty grupowe.


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.