Analiza konkurencji na Facebook’u

Dlaczego analiza konkurencji na Facebook’u ma znaczenie?

Analiza konkurencji powinna stanowić jedną z najważniejszych części ustalania strategii marketingowej. Powinniśmy o niej pamiętać planując całą strategię, ale także wtedy, kiedy wprowadzamy w niej jakieś poprawki, albo zbliża się ważne wydarzenie sprzedażowe (Black Friday, okres przedświąteczny, powrót do szkoły…). 

Rekrutuj efektywniej

Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.

Umów rozmowę z Digitalx

Analiza konkurencji będzie swoistym punktem odniesienia dla marki. Daje nam pogląd na daną branżę i daje możliwość obserwacji zmian jakie zachodzą na rynku. Szersza analiza w mediach społecznościowych pozwoli określić, jakie są nasze mocne i słabe strony, a jakie konkurencji. Nakreśli nam to kierunek rozwoju, ale także obszary wymagające ulepszeń. 

Taka obserwacja wyznacza obszar, którego konkurencja nie wykorzystuje – a za tym idzie szansa na wyróżnienie się. Można znaleźć drogę do klientów, do których konkurencja jeszcze nie zdołała dotrzeć. 

Analiza konkurencji na Facebook’u umożliwi pozyskanie takich informacji jak: targetowanie, jaki rodzaj reklam jest wykorzystywany, promowany asortyment oraz jakie są prowadzone działania organiczne. 

Jak często należy podglądać konkurencję?

Analiza konkurencji to ciągły proces. To, że rynek zmienia się niewiarygodnie dynamicznie wiedzą wszyscy. Należy więc obserwować, jakie nowe firmy na niego wchodzą, jakie rozwiązania i produkty proponują oraz ciągle mieć na uwadze tych najlepszych z branży i delikatnie zaglądać im przez ramię. 

Narzędzia do analizy konkurencji 

Sotrender Ads – do analizy działań reklamowych

Ta aplikacja pozwoli Ci na sprawdzenie czterech ważnych wskaźników: liczbę wyświetleń reklam, liczbę kliknięć w reklamę, średniego CPC i średniego CPM. 

Zobacz również:  20+ Top pytań rekrutacyjnych znanych polskich Ekspertów SEO

Sotrender – do analizy działań organicznych

Tutaj uzyskujesz dostęp do całej sekcji porównawczej, w której można utworzyć zestawienie profili konkurencji. W Soterenderze możesz sprawdzić: liczbę fanów, przyrost fanów do danego profilu, aktywność marek i aktywność użytkowników.

Brand24 – do kontrolowanie wzmianek w sieci

Aplikacja wyszukuje wszelkie wzmianki na temat danej marki, czy produktu. 

Biblioteka reklam na Facebook’u

Narzędzie ułatwia podglądanie działań reklamowych konkurentów. Wyszukuje aktywne reklamy w ekosystemie. 

Podsumowanie

Istnieje wiele sposobów na kontrolowanie działań konkurencji – wykorzystanie kilku narzędzi pozwoli zarysować szeroki obraz preferencji konsumentów i grupy docelowej. Całościowo stworzy to dobrą podstawę do budowania strategii.

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej