Analiza konkurencji na Facebook’u

Dlaczego analiza konkurencji na Facebook’u ma znaczenie?

Umów się na rozmowę o rekrutacji

Szukasz specjalisty z obszaru e-commerce, digital marketingu lub AI? Rekrutujemy skutecznie - łącząc wiedzę branżową z doświadczeniem praktyków. Pierwszych kandydatów przedstawiamy w ciągu 7 dni.

Skontaktuj się z nami

Analiza konkurencji powinna stanowić jedną z najważniejszych części ustalania strategii marketingowej. Powinniśmy o niej pamiętać planując całą strategię, ale także wtedy, kiedy wprowadzamy w niej jakieś poprawki, albo zbliża się ważne wydarzenie sprzedażowe (Black Friday, okres przedświąteczny, powrót do szkoły…). 

Analiza konkurencji będzie swoistym punktem odniesienia dla marki. Daje nam pogląd na daną branżę i daje możliwość obserwacji zmian jakie zachodzą na rynku. Szersza analiza w mediach społecznościowych pozwoli określić, jakie są nasze mocne i słabe strony, a jakie konkurencji. Nakreśli nam to kierunek rozwoju, ale także obszary wymagające ulepszeń. 

Taka obserwacja wyznacza obszar, którego konkurencja nie wykorzystuje – a za tym idzie szansa na wyróżnienie się. Można znaleźć drogę do klientów, do których konkurencja jeszcze nie zdołała dotrzeć. 

Analiza konkurencji na Facebook’u umożliwi pozyskanie takich informacji jak: targetowanie, jaki rodzaj reklam jest wykorzystywany, promowany asortyment oraz jakie są prowadzone działania organiczne. 

Jak często należy podglądać konkurencję?

Analiza konkurencji to ciągły proces. To, że rynek zmienia się niewiarygodnie dynamicznie wiedzą wszyscy. Należy więc obserwować, jakie nowe firmy na niego wchodzą, jakie rozwiązania i produkty proponują oraz ciągle mieć na uwadze tych najlepszych z branży i delikatnie zaglądać im przez ramię. 

Narzędzia do analizy konkurencji 

Sotrender Ads – do analizy działań reklamowych

Ta aplikacja pozwoli Ci na sprawdzenie czterech ważnych wskaźników: liczbę wyświetleń reklam, liczbę kliknięć w reklamę, średniego CPC i średniego CPM. 

Sotrender – do analizy działań organicznych

Przeczytaj:  20+ Top pytań rekrutacyjnych znanych polskich Ekspertów SEO

Tutaj uzyskujesz dostęp do całej sekcji porównawczej, w której można utworzyć zestawienie profili konkurencji. W Soterenderze możesz sprawdzić: liczbę fanów, przyrost fanów do danego profilu, aktywność marek i aktywność użytkowników.

Brand24 – do kontrolowanie wzmianek w sieci

Aplikacja wyszukuje wszelkie wzmianki na temat danej marki, czy produktu. 

Biblioteka reklam na Facebook’u

Narzędzie ułatwia podglądanie działań reklamowych konkurentów. Wyszukuje aktywne reklamy w ekosystemie. 

Podsumowanie

Istnieje wiele sposobów na kontrolowanie działań konkurencji – wykorzystanie kilku narzędzi pozwoli zarysować szeroki obraz preferencji konsumentów i grupy docelowej. Całościowo stworzy to dobrą podstawę do budowania strategii.

Rekrutujemy ludzi do e-commerce, marketingu i AI

Od lat wspieramy firmy w pozyskiwaniu talentów, które realnie wpływają na wyniki sprzedaży i rozwój biznesu. Nasz zespół rekruterów-praktyków rozumie branżę, kulturę i potrzeby Twojej firmy.

Zapraszamy do kontaktu