Analityka w e-commerce

Analityka e — commerce jest procesem obejmującym gromadzenie i analizę danych, wystawianie rekomendacji oraz podejmowanie określonych działań. W tym celu, wykorzystuje się różnego rodzaju narzędzia analityczne, takie jak chociażby Google Analytics. Pozwala ono bowiem efektywny sposób monitorować, co dzieje się na stronie sklepu internetowego i w jego otoczeniu.

Analityka e — commerce i jej sektory

Wizyta użytkownika na witrynie pozwala gromadzić dane na temat jego zachowań, dokonywanych przez niego wyborów, a także miejsc wejść, wyjść i podejmowania decyzji zakupowych. Wykorzystując urządzenia, takie jak komputery stacjonarne, laptopy, tablety oraz smartfony, można wyciągać niezwykle użyteczne wnioski odnośnie tego, w których miejscach oraz korzystając z jakiego rodzaju sprzętów klient dokonuje zakupów w sklepie internetowym.

Rekrutuj efektywniej

Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.

Umów rozmowę z Digitalx

Zagadnienie, jakim jest analityka internetowa, obejmuje następujące sektory:
Zbieranie najważniejszych danych związanych z ruchem użytkowników w sklepie internetowym, stronami odsyłającymi, takimi jak na przykład Facebook oraz wszelkiego rodzaju aspektami technicznymi.
Analizowanie danych, które podlegają obróbce oraz łączeniu w zestawy.
Generowanie raportów na podstawie uprzednio zgromadzonych i przetworzonych danych. Dotyczą one wszystkich kluczowych operacji, jakie zachodzą w analizowanym sklepie internetowym.
Tworzenie rekomendacji wskazujących na najlepsze sposoby na ulepszenie funkcjonowania sklepu internetowego, a także zwiększenie ruchu i konwersji.

Google Analytics — narzędzie niezbędne w e — commerce

Narzędziem, bez którego nie obędzie się żaden analityk e — commerce jest Google Analytics. Pozwala ono bowiem mierzyć wszystkie najważniejsze czynniki mające wpływ na ruch na stronie oraz przetwarzające sprzedaż w sklepie internetowym. Implementacja kodu śledzącego e — commerce pozwala prowadzić dokładną analizę dotycząca przychodów ze sprzedaży oraz śledzić na bieżąco trendy zakupowe i wykorzystywać je w celu optymalizacji współczynnika konwersji.
Analizy e — commerce mogą dotyczyć między innymi: wielkości sprzedaży, liczby konwersji, ruchu na stronie internetowej, zwrotu inwestycji w reklamę, poziomu realizacji założonego celu, trendów w zachowaniach odwiedzających, profilu klientów sklepu internetowego, zachowań użytkowników w witrynie, stron, z których potencjalny klient wszedł do sklepu poprzez link polecający, miejsc wyjść klientów bez dokonania zakupu oraz danych niezbędnych do określenia tak zwanych wąskich gardeł w procesie zakupowym.

Zobacz również:  Czym są Rich Snippets? Jak je wdrożyć?

Najważniejsze statystyki w e — commerce

Po zalogowaniu się do Google Analytics, widoczne są wszystkie najważniejsze w e — commerce statystyki, takie jak:
Sessions, Users and Pageviews — sessions (sesje) to grupa interakcji, jaka zachodzi na stronie internetowej w określonym czasie. Mianem usera (użytkownika) określa się jeden komputer, jaki został wykryty w witrynie w danym okresie. Pageviews, to natomiast wyświetlenia strony, bez względu na liczbę użytkowników, która ich dokonała.

Returning Visitors — statystyka ta odnosi się do odsetka użytkowników wracających na stronę internetową po pierwszej wizycie. Gdy jest on wysoki, oznacza to, iż poprzez prowadzone działania udało się wzbudzić ich zaufanie i zainteresowanie. Niski odsetek powracających użytkowników wskazywać może natomiast na to, że sklep internetowy jest nieintuicyjny, zniechęcając w ten sposób potencjalnych klientów do jego przeglądania lub, że reklamy są targetowane w sposób nieprawidłowy i sprowadzają na stronę niezainteresowanych użytkowników.

Average session duration — to statystyka, która wskazuje na średni czas, jaki użytkownicy spędzili na podstronie sklepu internetowego w wybranym okresie czasu. Pages / session — średnia ilość podstron w sklepie internetowym, która została odwiedzona przez użytkowników. Im jest ona wyższa, tym lepiej. Oznacza to bowiem, że potencjalni klienci są zainteresowani oferowanymi produktami, a prowadzone działania marketingowe są kierowane do właściwych odbiorców.

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej
Write a comment