Zewnętrzna rekrutacja pracowników – dlaczego warto z niej skorzystać?

zewnętrzna rekrutacja

Zewnętrzna rekrutacja ma na celu znalezienie odpowiednich kandydatów spoza firmy. Przedsiębiorcy mogą skorzystać z różnych metod rekrutacji. Największą popularnością cieszą się targi pracy, dni kariery, ogłoszenia o pracę w Internecie i prasie, reklama w mediach społecznościowych. Często korzystają też z istniejącej bazy danych. Znajdują się w niej osoby, które same zgłosiły się do firmy. Zobacz, jakie są największe zalety zewnętrznej rekrutacji pracowników.

Umów się na rozmowę o rekrutacji

Szukasz specjalisty z obszaru e-commerce, digital marketingu lub AI? Rekrutujemy skutecznie - łącząc wiedzę branżową z doświadczeniem praktyków. Pierwszych kandydatów przedstawiamy w ciągu 7 dni.

Skontaktuj się z nami
Większa szansa na znalezienie odpowiedniego kandydata

Prowadząc rekrutację zewnętrzną, firma otwiera podwoje dla wielu bardzo utalentowanych osób. Nawet jeśli ma wystarczającą liczbę wewnętrznych kandydatów, powinna poszukać osób z zewnątrz. Wtedy spłynie do niej więcej dokumentów aplikacyjnych. Co prawda, cały proces rekrutacji się wydłuży, ale warto włożyć trochę czasu i wysiłku. Kompetentni, zaangażowani pracownicy mogą pomóc w rozwoju firmy.

Świeże spojrzenie na biznes!

Pracownik przychodzący spoza firmy może być źródłem cennych spostrzeżeń na temat pracy e-commerce. Potrafi wskazać, co jego zdaniem funkcjonuje dobrze, a co wymaga poprawy. Jeśli dodatkowo ma duże doświadczenie, może zaproponować sposób rozwiązania problemu.

Zewnętrzni pracownicy często motywują i inspirują pozostałe osoby do pracy Dostarczają wartościowej wiedzy i umiejętności. Przedstawiają pomysły, które poprawiają efektywność zespołu. Wnoszą istotny wkład w działalność firmy.

Sprzyja rywalizacji

Podczas rekrutacji marketing kandydaci zewnętrzni muszą rywalizować z osobami z zewnątrz na wyższe stanowiska. Może ich więc zachęcić do większego wysiłku. Starają się uzyskać jak najlepsze wyniki, by dostać wymarzoną pracę.

Morale pracowników

Wielu ekspertów twierdzi, że rekrutacja e-commerce wewnętrzna zwiększa morale pracowników. Warto jednak pamiętać, że tylko jedna osoba dostanie stanowisko. Ci, którzy nie awansują, mogą się zniechęcić. Ryzyko wzrasta, gdy konkurencja wewnętrzna była zażarta.

Przeczytaj:  10+ znienawidzonych pytań rekrutacyjnych wśród ludzi Digital & E-commerce

Nowe talenty spoza firmy mogą zmotywować obecnych pracowników do osiągnięcia większych celów. Zachęcają ich do zaangażowania i pilnego wypełniania obowiązków, by wzrosły ich szanse w kolejnej rekrutacji.

Rekrutujemy ludzi do e-commerce, marketingu i AI

Od lat wspieramy firmy w pozyskiwaniu talentów, które realnie wpływają na wyniki sprzedaży i rozwój biznesu. Nasz zespół rekruterów-praktyków rozumie branżę, kulturę i potrzeby Twojej firmy.

Zapraszamy do kontaktu