9 zalet cyfrowego PR w porównaniu z tradycyjnym PR

Kilkanaście lat temu wzmocnienie wizerunku marki wymagało dużych nakładów finansowych. Gazeta, telewizja, billboardy czy radio były jedynymi dostępnymi kanałami reklamy. 

Wszystko uległo zmianie dzięki cyfrowemu PR-owi. Co się kryje za tym hasłem? 

Cyfrowy PR oznacza zwiększenie obecności na innych stronach, ale także w mediach społecznościowych, filmach czy nawet podcastach – taką drogą nie tylko jest łatwiej, ale przekaz dotrze do większej liczby osób. 

Czy warto używać cyfrowego PR’u? Na pewno ma wiele zalet, a oto 9 z nich!

Cyfrowe treści są dostępne w każdym momencie

Treści są dostępne online i gotowe do użycia w każdym momencie. 

Gwarantuje nowe sposoby promowania firmy

Przykładem tego jest ostatnio bardzo modny PR za pomocą influencerów. Jeśli jego wizerunek zgadza się z produktem może go wypromować wśród swojej zaufanej społeczności. 

Może zwiększyć SEO

Linki zwrotne pokazują wyszukiwarce Google, że witryna jest godna zaufania. Prowadzi to zwiększenia obecności w wyszukiwarkach, czyli zwiększa się ruch organiczny na stronie.

Może stać się globalny

Z odpowiednią kampanią PR marka może wejść na rynek krajowy, a nawet światowy. Nie ma ograniczenia wyłącznie do gazet lokalnych, tutaj dostęp do reklamy i informacji ma praktycznie każdy.

Inspiruje do zaangażowania

Z pomocą wyłącznie jednego kliknięcia ludzie mogą się dzielić tym co ich interesuje i udostępniać to dalej. Również wyrażanie opinii poprzez reakcję pod postem, czy komentarz są łatwiejsze niż kiedykolwiek. Chociaż nie każda reakcja musi być pozytywna, to może wzbudzać dzięki temu większe zainteresowanie.

Ułatwia proaktywność

Kiedy pojawi się pomysł, można go wprowadzić jeszcze tego samego dnia. Idealnie do tego sprawdzi się też real-time marketing. Kiedyś zaplanowanie artykułu w gazecie wymagało dużego wyprzedzenia, dzisiaj wystarczy pomyśleć i kliknąć

Możliwość opowiedzenia swojej wersji wydarzeń

ZOBACZ  Program poleceń pracowniczych, czyli jak rekrutować wykorzystując sieć kontaktów?

W przypadku negatywnego rozgłosu – masz szansę na przedstawienie swojej wersji wydarzeń, co pomoże przy rozwianiu wątpliwości i rozwiązaniu problemów.

Łatwość zmierzenia

Cyfrowy PR daje łatwo się zmierzyć za pomocą odpowiednich narzędzi, jakie daje efekty  i jakie jest zainteresowanie klientów. 

Uzupełnia całą strategię marketingu cyfrowego 

Bardzo ładnie łączy się z pozostałymi działaniami marketingu. Tak jak było wspomniane wyżej, świetnie wspomaga SEO, a działania influencerskie ładnie wyglądają w social mediach.


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – [email protected]. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.