8 strategii komunikacyjnych, które zwiększą efektywność Twoich reklam w kanałach social media

Dobrej jakości treść może nie tylko podnieść wskaźniki klikalności Twoich reklam, ale również znacząco wpłynąć na ROI. Nie od dziś wiadomo, że content is king i, że to za jego pośrednictwem docierasz do świadomości klientów i sprzedajesz. Dlatego, aby podkręcić Twoje copywriterskie zdolności przygotowaliśmy kilka wskazówek na to jak pisać na potrzeby reklam wyświetlanych w popularnych serwisach społecznościowych i w wyszukiwarkach.

 

1. Twórz ciekawe i oryginalne treści

Staraj się pisać inaczej niż wszyscy inni, aby zwrócić na siebie uwagę użytkowników. Jasne, czasem trudno o wyszukane i chwytliwe komunikaty w przestrzeni, gdzie haseł są tysiące i chyba napisano już wszystko. Wychodzenie poza schemat się opłaci. Bądź trochę dziwny, wplataj w treści poczucie humoru, stosuj zabawy słowem i wszystko inne co przyjdzie Ci do głowy. Używaj zdań, które nawołują do podjęcia akcji. Trop może podrzucić Ci badanie intencji kupującego i jego potrzeb. Jeżeli w komunikacie reklamowym zawrzesz rozwiązanie dla jego problemu to szybciej do niego trafisz.

Sprawdź też jak pisze Twoja konkurencja. W tym celu przydatnym narzędziem okaże się Spyfu służące do odnajdywania najbardziej wartościowych słów kluczowych. Mając na uwadze to co i jak robi konkurencja możesz wyprzedzić ich w pozyskiwaniu leadów i szybciej budować bazę klientów. 

 

2. Prezentuj wartości oferty i nie rezygnuj z emocji

Twój produkt musi być odpowiedzią na potrzebę klienta lub gwarancją rozwiązania jego problemu. W komunikacji akcentuj co dzięki niemu klient uzyska i w czym będzie mu on pomocny. Obietnica realizacji potrzeby w komunikacie reklamowym znacznie podniesie wskaźnik CTR Twojej reklamy. Konstrukcja komunikatu musi być naprawdę krótka, ale treściwa. 

Coś co dodatkowo uatrakcyjni przekaz to zawarte w nim emocje. Pomyśl o obawach klientów i o tym czego mogą oczekiwać. Umieszczenie negatywnego brzmienia w nagłówku jak np. słowa „unikaj”, może tym bardziej zwrócić uwagę na reklamę, gdyż sugeruje ona ostrzeżenie przed czymś i być może zdradza również jak się przed tym uchronić. Język emocji i empatyczne podejście to fundament dobrego przekazu reklamowego. 

 

3. Unikaj branżowego żargonu, ale posługuj się danymi

To, że dla Ciebie jest wszystko jasne nie oznacza, że jest takie dla Twoich odbiorców. Język reklamy musi być prosty w odbiorze i zdradzać co ze sobą niesie. Nikt nie będzie się zastanawiał co masz na myśli, a jeżeli tekst budzi nie do końca pozytywne emocje to chęć kliknięcia będzie znacznie mniejsza. Warto jednak posługiwać się danymi gdyż one wskazują na autentyczność przekazu i wydają się być bardziej przekonujące. 

 

4. Wykorzystuj doświadczenie innych konsumentów i opinie influencerów

Nie ważne co byś zrobił, klient zaufa bardziej opinii innego klienta niż Tobie. Wykorzystuj w komunikacji rekomendacje innych osób, które są podobne do samego klienta. Drugim sposobem na zwrócenie uwagi jest opinia influencera, lidera opinii lub eksperta, który dla skupionej wokół niego społeczności będzie poświadczeniem wysokiej jakości usług Twoich produktów.  

 

5. Zachowaj umiar z hashtagami

Łatwo jest się rozpędzić, a nie o to z hashtagami chodzi. Rozumiemy Twój tok myślenia, w którym to twierdzisz, że wypełniając nimi komunikat zdobędziesz większy zasięg na Instagramie lub Twitterze. Czasem wystarczy jeden hashtag, aby znacząco wpłynąć na Twoją widoczność. Podejdź do tego jak do przycisku CTA. W reklamie tak jak w tweecie, wystarczy jedno przekierowanie do oferty. 

 

6. Komunikuj limity oferty

Wyzwalaczem do podjęcia decyzji zakupowej jest zazwyczaj jakaś presja np. czasu, limitu oferty, kończących się stanów magazynowych. Świadomość ograniczeń i ulotności okazji działa niezwykle korzystanie na konwersję. To jedna z najlepszych technik wyzwalająca w klientach działanie. Dlatego wykorzystuj w komunikacji wszystkie te słowa, które podbijają dodatkowo to wrażenie tj.: „szybko”, „ostatnie”, „tylko”. 

 

7. Personalizuj przekaz 

To długo utrzymujący się trend, z którego po prostu musisz korzystać. Spersonalizowana oferta dostrojona do sposobu komunikowania się klienta; będąca odpowiedzią na jego potrzeby zadziała najlepiej. Nawet jeżeli Twoja kampania kierowana będzie do wąskiego grona odbiorców – warto!

 

8. Zachęć do działania

Oferta musi zawierać w sobie propozycję podjęcia akcji. Ma być gwarancją konwersji dlatego zadbaj o odpowiedni komunikat na przycisku, jego prezentację i wysoką widoczność. „Kup”, „pobierz”, „sprawdź”, „umów”, „zarejestruj” –  to jaki komunikat wybierzesz zależy od celu Twojej kampanii. Jedno musisz zapamiętać koniecznie, przycisk CTA namawiający do działania musi pojawić się w każdej Twojej reklamie, aby szybko dostarczyć klientowi to czego potrzebuje. 


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – [email protected]. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.