8 sposobów na wykorzystanie Intagram stories w Twoim biznesie

Popularne serwisy społecznościowe często dostarczają ciekawych rozwiązań, które można z sukcesem wykorzystać na rzecz Twojej marki lub firmy. Większą dynamikę w komunikacji wprowadziły m.in. Instagram stories, czyli relacje, które po 24 godzinach znikają. Format atrakcyjny w swojej formie pozwalający na bieżąco relacjonować różne wydarzenia, tworzyć ciekawe serie postów i mocniej angażować społeczność. Czy wykorzystujesz stories w komunikacji swojej marki? 

 

Jeżeli chcesz pozostać w świadomości swoich odbiorców; a miej na uwadze fakt, że co pokolenie to inne style stylu bycia i życia; to powinieneś reagować na wszelkie trendy, które pojawiają się w serwisach społecznościowych. Może nie wszystkie przypadną Ci do gustu, albo zauważysz, że pewne rozwiązania nie do końca się sprawdzą w przypadku Twojej marki. Po pierwszej zalecamy zmianę optyki, a po drugie niezamykanie się na eksperymentowanie z pojawiającymi się nowinkami. Plusem stories jest fakt, że są one kolejną przestrzenią na komunikację bez naruszania Twojego głównego kanału aktywności. Relacje nie przepadają w strumieniu postów, a są dobrze wyeksponowane u szczytu ekranu oraz nie przytłaczają odbiorców. Są częściej i chętnie oglądane niż statyczne formaty na co dodatkowo działa świadomość ich ograniczenia czasowego – teraz, albo nigdy! Ten element ulotności powoduje, że stories są mocniej angażujące. Filmy publikowane za ich pomocą nadają marce autentyczności, główne przez fakt tworzenia relacji w czasie rzeczywistym. Nie są perfekcyjnie dopracowane i wykreowane głównie na podbicie wskaźników sprzedaży.  Wydają się bardziej surowe i szczere, jakby zdradzały to co dzieje się na zapleczu Twojej firmy lub marki.

1. Nie pozwól, aby najlepsze relacje zniknęły

Mimo tego, że stories znikają po 24 godzinach to możesz zatrzymać je na dłużej. Służy do tego funkcja tworzenia galerii poprzez wyróżnienie (highlight). Możesz tworzyć galerie tematyczne, które przypinasz w widocznym miejscu profilu i opatrujesz odpowiednim tytułem. Działanie to przyda się przy okazji ważnych wydarzeń w Twojej firmie, opisaniu jej działalności lub prezentacji nowego produktu. Tego typu komunikaty lepiej przesłuchać i obejrzeć, niż przeczytać w poście. Do zapisanych relacji możesz tworzyć spójne graficznie nakładki co dodatkowo uatrakcyjni Twój profil. 

2. Korzystaj z dostępnych opcji

Filtry, wzorzyste tła relacji, zachęcenia do oddania głosu, wyrażenia opinii, zadawanie pytań, czy popularna sztuczka, która informuje o nowym poście z przekierowaniem do niego. Baw się formą i nie ograniczaj się wyobraźnią. Jest tyle ciekawych funkcji do wykorzystania dlatego nie zamykaj się w najprostszych rozwiązaniach. 

3. Dostarczaj ciekawych treści

Twórz zaangażowaną społeczność, która będzie czekać na kolejne Twoje stories. Tematyczne cykle, którym poświęcisz cały cykl edukacyjny lub rozwojowy wydają się być dobrym pomysłem. Poczekaj, czy właśnie pomyślałeś, że to nudne? Nic bardziej mylnego. Stories jest bardzo wdzięcznym nośnikiem do podawania wskazówek, dzielenia się ciekawymi spostrzeżeniami i prowokowaniem dyskusji. Przeplataj content i przechodź od filmików przez statyczne stories. Twórz dedykowane grafiki pod tego typu cykle, aby wyróżnić je je jeszcze mocniej. 

4. Współpracuj

Kolaboracja rozszerzy Twoje zasięgi dzięki wzajemnemu oznaczaniu profili i utrzyma przepływ użytkowników między nimi. Do wspólnego działania zapraszaj marki spójne z wizerunkowi Twojego biznesu i w miarę możliwości korzystaj ze znanych w Twoim sektorze ekspertów i influencerów. Przy takiej współpracy pamiętaj, aby włączyć w nią również odbiorców np. udostępnijcie im wspólnie kod zniżkowy na zakup produktu. 

5. Korzystaj z wideo

To najatrakcyjniejszy format wizualny, z którym każdy inny nie ma szans. Na film reaguje się inaczej, sugeruje on ciekawsze doznanie, za którym może kryć się interesująca historia. 

6. Rozmawiaj

Wymieniliśmy już kilka możliwości na zwiększenie zaangażowania i aktywizację użytkowników. Jak się okazuje nie mają oni oporów przed wchodzeniem w dyskusje i chętnie odpowiadają na pytania. Stosuj te techniki często udowadniając przy okazji, że jesteś otwarty na interakcje. Co więcej, to świetne źródło wiedzy o Twoich fanach. Ich opinie mogą przyczynić się do stworzenia dedykowanego im produktu lub dostosować już istniejące rozwiązania do wyrażanych przez nich potrzeb.

7. Inspiruj

Stories są wartym uwagi narzędziem do informowania o nowych produktach w Twoich portfolio. Wysoko zaangażowani fani, którzy lubią oglądać Twoje relacje, będą też entuzjastyczniej reagować na tego typu informacje. Możesz odkrywać kolejne karty korzystając z formatu stories oprawiając komunikat w ciekawą formę graficzną. Oprócz budowania świadomości marki i sprzedaży dawaj swojej publiczności trochę frajdy.

8. Dodawaj linki

Odsyłaj klientów ze stories bezpośrednio do oferty, którą przedstawiasz w relacjach. Zainteresowani gładko przejdą z Instagrama na Twoją stronę i może sfinalizują transakcję. Chodzi o to, aby skrócić dystans i w najszybszy sposób dostarczyć im produkt. 


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.