7 porad, dzięki którym zwiększysz ruch na swojej stronie

Widoczność Twojej marki w sieci jest niezwykle kluczowa dla jej rozwoju, sprzedaży i wejścia do świadomości potencjalnych odbiorców. Na pewno znane jest Ci powiedzenie o drugiej stronie Google’a, gdzie hula wiatr i zapuszcza się tam tylko garstka zbłąkanych użytkowników Internetu. Jeżeli chcesz być widoczny w sieci to Twoja witryna musi pojawić się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania i możliwie najbliższej jej szczytu. Jakie działania podjąć, aby z sukcesem wypozycjonować stronę i zyskać na widoczności?

Działania jakie Ci w tym pomogą nie są skomplikowane, ale wymagają od Ciebie trochę uwagi i dokładności. Na wysoką pozycję strony w wyszukiwarce wpływa jej zawartość:  atrakcyjność treści i wszelkie dodatkowe elementy graficzne, jej funkcjonalność i design. Kluczem do sukcesu będzie opanowanie i zrozumienie założeń SEO, które pomogą Ci dosłownie zaistnieć w sieci. Zapoznaj się z naszymi wskazówkami i zobacz co jeszcze musisz nadrobić.

1.Zadbaj o wygląd i funkcjonalność strony internetowej

Czas pobytu użytkownika na Twojej stronie zależy od kilku czynników. Najważniejsze kwestie to ekspozycja treści i nawigacja w witrynie, bo od tego zależy dalsza interakcja i eksploracja dodatkowych jej zasobów. Szybkość wyjścia ze strony może być związana z pozytywnym jak i negatywnym doświadczeniem. Jeżeli użytkownik sprawnie znalazł to czego szukał to działa to na Twoją korzyść, ale możesz spróbować przekonać go, aby został na stronie dłużej i z zainteresowaniem dalej ją przeglądał. Czas pobytu na stronie również podnosi jej pozycję w rankingu dlatego działaj tak, abyście nie rozstawali się zbyt szybko. Gorzej jeżeli uciekł sfrustrowany, bo nawigacja na stronie jest nielogiczna i trudna. Poruszanie się po stronie powinno być intuicyjne i proste w obsłudze, a treści ciekawie udostępniane. W celu poprawienia jakości strony, w tym odpowiedniej prezentacji treści i dobrej widoczności komunikatów CTA, współpracuj z architektami UX. Przy wykorzystaniu specjalnych narzędzi będą mogli zbadać sposób zachowywania się użytkowników na Twojej stronie i dostarczą Ci wiedzy na temat tego, w których momentach natrafiają oni na trudności w eksplorowaniu witryny.  

2. Zoptymalizuj stronę internetową pod urządzenia mobilne

Wydaje się oczywiste, ale warto o tym wspomnieć. Coraz większa liczba użytkowników przegląda Internet na smartfonach, dlatego jeżeli chcesz pozostać dostępny i widoczny to musisz zadbać o to, aby i na tych urządzeniach Twoja strona internetowa wyświetlała się i funkcjonowała poprawnie. Pamiętaj, że musisz dostosować swoje ustawienia do dwóch popularnych systemów operacyjnych Android i iOS. Zadbaj o to jak wyświetlane są treści i zdjęcia, czy przyciski spełniają swoją funkcję czyli kierują dokładnie tam gdzie powinny, czy proces zakupowy jest odpowiednio skonfigurowany na potrzeby smartfonów. Pamiętaj o wielkości grafik i filmów na mobilnej wersji strony. Ich zbyt duża waga wpłynie na czas ładowania się strony, a nikt nie lubi jak kółko wczytywania danych kręci się o sekundę za długo. Google traktuje priorytetowo te witryny, które są zoptymalizowane pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Teraz widzisz jak bardzo jest to ważne?

3. Zadbaj o meta opisy

To krótki tekst, który znajduje się pod adresem URL strony w wynikach wyszukiwania Google i wskazuje użytkownikowi czy znajdzie na niej poszukiwane treści. Tworząc go zadbaj o to, aby jak najtrafniej opisać zawartość Twojej strony i pamiętaj, żeby dodać w nim co najmniej 2 słowa kluczowe

4. Opisz elementy graficzne

Boty Google „przeglądają” każdą stronę i sprawdzają jej zawartość biorąc pod uwagę osadzone w niej treści, linki zdjęcia i wideo. Oczywiście robią to na podstawie kodu strony, dlatego żeby zyskać na lepszym pozycjonowaniu w wynikach wyszukiwania, pomóż im we wskazaniu jakie wizualne komponenty znajdują się w Twojej witrynie. W tekście alternatywnym zdjęcia dodaj tekst, który wyświetli się w momencie gdy obraz nie zostanie załadowany, ale mimo tego użytkownik będzie wiedział co się powinno znajdować w tym wskazanym miejscu. W nazewnictwie użyj od 8 do 10 słów oraz stosuj opisy grafik najtrafniej określające to, co się na nich znajduje. Możesz tylko zyskać, gdyż poprawnie opisane elementy wizualne mogą zostać wyróżnione w wynikach wyszukiwania grafiki Google.

5. Zdefiniuj słowa kluczowe

Są to frazy, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, a które Ty możesz zdefiniować na potrzeby swojej strony internetowej. Krótkie frazy dwuwyrazowe są najczęściej wpisywane do wyszukiwarki, ale też nie do końca oddają to czego użytkownik szuka, bo zapytanie jest zbyt ogólne. Mają one co prawda najwięcej wyników, ale niską konwersję. Wśród słów kluczowych wyróżnia się też frazy z tzw. „długim ogonem”, powszechnie nazywane long tail. W ich przypadku tworzysz ciągi złożone z powiązanych ze sobą słów, które mają przedstawić dokładniejszy wynik wyszukiwania. Są  na pewno istotniejsze dla Twojego biznesu, bo precyzyjniej definiują zapytanie użytkownika.

6. Twórz dłuższe teksty

Im więcej dłuższych tekstów na Twojej stronie tym rośnie szansa na to, że zostanie ona mocniej wypozycjonowana w wyszukiwarkach z tytułu większego prawdopodobieństwa, że użytkownik właśnie na niej odnajdzie informacje, których szuka. Szacuje się, że najlepiej sprawdzą się teksty z zakresem od 2100 do 2400 wyrazów. Zadbaj też o porządek w tekście; dodaj tytuły, śródtytuły, akapity, wyróżnienia w tekście gdyż tak przygotowany materiał łatwiej analizują boty Google jak i sami adresaci Twoich tekstów. 

7. Dodaj linki

Linki na stronie możesz stosować na dwa sposoby. Pierwszym jest korzystanie z linków zewnętrznych kiedy to odsyłasz do innego źródła, a jeżeli już to robisz to najlepiej żeby było ono wiarygodne. Drugi sposób to korzystanie z linków wewnętrznych, które odsyłają użytkownika do innych części Twojej strony eksplorując ją jeszcze głębiej i sięgając do kolejnych treści. To działanie może zadziałać pozytywnie na pozycjonowanie Twojej strony gdyż wskazuje na łatwość w poruszaniu się na niej i określa budowę jej struktury. Im prostsza i spójniejsza tym lepiej widoczna w wyszukiwarce. Są jeszcze linki zwrotne, a zyskać je możesz poprzez tworzenie wartościowych treści, które będą szeroko udostępnianie w Internecie przynosząc nowy ruch na Twoją stronę. 


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.