5 najważniejszych powodów, dla których Twoja firma potrzebuje aplikacji mobilnej

Z roku na rok rośnie liczba posiadaczy smartfonów. Jak pokazują statystyki, ponad 90% internautów korzysta z telefonów umożliwiających pobieranie aplikacji mobilnych. Każdego dnia, średnio 3 godziny spędzają oni przed ekranem smartfona. Aż 86% tego czasu obejmuje używanie aplikacji. Każda firma oferująca produkty lub usługi, której klienci są użytkownikami technologii mobilnych, powinna rozważyć wdrożenie swojej własnej aplikacji mobilnej. W dzisiejszym wpisie prezentujemy 5 powodów, dla których warto to zrobić.

Dlaczego już dziś Twoja firma powinna wdrożyć swoją własną aplikację mobilną?

  1. Wzrost widoczności przedsiębiorstwa — jak już zostało wspomniane powyżej, niemalże każda osoba jest w posiadaniu smartfona i spędza przed jego ekranem sporo czasu. Posiadanie dedykowanej aplikacji mobilnej to doskonały sposób na to, aby klienci mieli regularny kontakt z marką. Warto wspomnieć tutaj także o tym, iż użytkownicy coraz częściej korzystają z niej zamiast ze strony internetowej, a to ze względu na wygodę. Aplikację mobilną muszą oni zainstalować tylko raz i pozostanie ona w pamięci ich telefonu, aż do momentu, w którym nie zostanie z niej usunięta. Aby ją uruchomić, wystarczy kliknąć w odpowiednią ikonę. Nie ma tu konieczności każdorazowego uruchamiania przeglądarki i wpisywania adresu witryny.
  2. Szansa na wyprzedzenie konkurencji — wiele firm nie decyduje się na swoją własną aplikację mobilną ze względu na to, iż uważa, że na jej posiadanie mogą sobie pozwolić wyłącznie duże korporacje dysponujące sporymi budżetami. Nic bardziej mylnego. Obecnie nawet niewielkie przedsiębiorstwa tworzą dedykowane aplikacje, które pozwalają im wyróżnić się na tle konkurencji i zaprezentować swoje produkty czy usługi szerokiemu gronu. W ten sposób mogą one także zyskać uznanie użytkowników, którzy cenią firmy działające w sposób nieszablonowy i będące na bieżąco z nowinkami technologicznymi.
  3. Możliwość dotarcia do globalnego rynku — aplikacje mobilne to niezwykle łatwy sposób na wzrost liczby klientów. Dotyczy to w szczególności małych firm o lokalnym zasięgu. Dzięki aplikacjom, użytkownicy mający podobne interesy mogą znajdować niezbędne im produkty czy usługi. Korzystając z nich, nie zwracają one uwagi na wielkość przedsiębiorstwa czy jej lokalizację, lecz to, co mogą w ten sposób zyskać. Stopniowo rosnąca liczba międzynarodowych konsumentów przyczyniać będzie się do poprawy rozpoznawalności marki i zwiększenia jej wpływów poza lokalnym rynkiem.
  4. Gwarancja stałego kontaktu z klientem — w dzisiejszych czasach coraz trudniej jest dotrzeć do potencjalnych klientów. Wpływ na to mają między innymi nieustannie zmieniające się algorytmy decydujące o wyświetlaniu poszczególnych treści czy obecność filtrów antyspamowych. Aplikacja mobilna jest pewnym, przewidywalnym narzędziem, które pozwala zaistnieć w świadomości klientów i mieć z nim regularny kontakt. Może się on odbywać między innym przez notyfikacje na ekranie smartfona informujące o aktualnych rabatach czy nowościach produktowych.
  5. Oszczędność czasu i pieniędzy — dobra aplikacja mobilna to taka, która jest prosta w obsłudze i przejrzysta. Znalezienie za jej pomocą niezbędnych informacji jest kwestią zaledwie kilku kliknięć. Inwestując w nią można być pewnym, że klienci będą chętnie korzystali z dedykowanej aplikacji zamiast klasycznych kanałów, takich jak e — maile czy telefony. W bezpośredni sposób przekładać będzie się to na wysoki standard obsługi, bez generowania wysokich kosztów. Wpływ na cenę aplikacji mają czynniki, takie jak: jej rodzaj oraz ilość platform, na jakie ma zostać wdrożona, funkcjonalności UX/UI, technologia jej wdrożenia (hybrydowa lub natywna; może ona zostać wdrożona pod konkretny system iOS lub Android czy z wykorzystaniem technologii crossplatformowej, która gwarantuje dostosowanie do każdej z platform) oraz koszty związane z wdrożeniem jej do sklepów App Store i Google Play.
Write a comment