Wizytówki NAP – co to jest?

NAP jest skrótem od Name Address Phone. Wizytówki NAP pomagają udostępniać informacje o firmie i są bardzo przydatne do pozycjonowania lokalnego oraz pozyskiwania klienta. Ważne jest to, aby wszystkie informacje zawarte w takiej wizytówce były aktualne oraz zgodne ze stroną internetową firmy. Algorytm Google szczególnie dobrze działa w przypadku unikalnych treści, a pomóc może w tym usługa agencji marketingowej. 

Gdzie można ją umieścić?

Wizytówkę NAP można umieszczać na stronach internetowych, szczególnie na:

  • Panoramafirm.pl
  • Targeo.pl
  • Zumi.pl
  • Odi.pl
  • Baza-firm.com.pl
  • Yelowwpages.pl

I oczywiście w Mapach Google. 

Jest to tylko kilka stron, na których wizytówki można zamieszczać.

Co zawiera taka wizytówka?

Poza tytułowymi informacjami może zawierać informacje dotyczące:

  • Adresu e-mail
  • Branży
  • Produktów 
  • Usług
  • Lokalizacji 
  • NIP
  • Adres strony internetowej
  • Godziny otwarcia

Wpływ na pozycjonowanie lokalne

Wpływ na pozycjonowanie lokalne to jedna z zalet dobrze skonstruowanej wizytówki NAP. Dodatkowo, to idealny sposób na zdobycie lokalnych klientów i rozpoznawalności. Ma to świetny wpływ na linkbuilding z zakresu SEO. Strona zacznie się wysoko pojawiać w organicznych wyszukiwaniach, a to niesie korzyści dla każdego biznesu. 


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – [email protected]. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.