Sprawdź 5 cech świetnego marketingowca

Jeśli chcesz zająć się marketingiem lub jesteś już specjalistą od marketingu, wiesz ile pracy trzeba włożyć, by odnieść sukces w tej branży. Ze stale zmieniającymi się trendami i najlepszymi praktykami, czasem trudno jest nadążyć. Zobacz, jakie cechy powinien posiadać specjalista ds. marketingu.

Umów się na rozmowę o rekrutacji

Szukasz specjalisty z obszaru e-commerce, digital marketingu lub AI? Rekrutujemy skutecznie - łącząc wiedzę branżową z doświadczeniem praktyków. Pierwszych kandydatów przedstawiamy w ciągu 7 dni.

Skontaktuj się z nami
Silna orientacja biznesowa

Marketing polega na tworzeniu wartości na rynku zarówno dla organizacji, jak i dla grupy docelowej. Opiera się na następujących elementach: produkt, cena, promocja, dystrybucja i ludzie (strategia 5 P w porównaniu ze standardową 4 P). Marketingowiec nie może tego skutecznie wdrożyć bez głębokiego zrozumienia modeli biznesowych i najlepszych praktyk.

Ciekawość świata

Marketingowcy odnoszący sukcesy w pracy e-commerce są z natury ciekawi świata. Chętnie próbują nowych rzeczy. Lubią je testować i sprawdzać, jak to działa. Nie boją się porażek. Wyciągają z nich wnioski, by poprawić swoje działania. 

Zdolności analityczne

Istnieje ogromna ilość danych, które muszą być przetwarzane w ramach każdej kampanii marketingowej lub projektu. Obejmują raporty badawcze, statystyki, współczynniki klikalności. Należy je wszystkie wnikliwie przeanalizować. Zdolności analityczne ułatwią przetwarzanie i interpretacji tych informacji. Dlatego szukaj ich u kandydatów podczas rekrutacji e-commerce Najlepsi marketingowcy mogą je później wykorzystać w kampaniach i projektach.

Pomysłowość

Prawdziwie skuteczni marketerzy są w stanie odpowiedzieć na wyzwania i trudności, które pojawiają się podczas rozwiązywania problemów w nowy, innowacyjny sposób. Jeśli potrafią kreatywnie, oryginalnie pokonać przeszkody, na pewno wyróżnią się z tłumu. 

Wyzwania są nieuniknione. Istnieje pewne ryzyko, że blog zostanie zaatakowany przez spamujących komentujących, sklep online stanie się celem podejrzanych recenzentów. Będąc zaradnym, pomysłowym i sprytnym, można rozwiązać te problemy. Dlatego zwróć na to uwagę w czasie rekrutacji marketing.

Przeczytaj:  Wizytówki NAP – co to jest?
Komunikacja

Dobrzy marketingowcy mają doskonałe umiejętności komunikacji werbalnej i pisemnej. Potrafią przekazać odbiorcom ciekawe, wartościowe informacje. Oprócz tego potrafią nawiązać relacje ze swoim zespołem, blogerami i klientami. Mogą jasno sformułować problem. Wiedzą, jak poinformować o swoich pomysłach i je uzasadnić. Potrafią zmotywować zespół do pracy.

Przeglądając tę listę, możesz zauważyć, że dobry marketingowiec powinien mieć cechy lidera. Pomaga kierować innymi zadaniami firmy, by osiągnęła sukces.

Rekrutujemy ludzi do e-commerce, marketingu i AI

Od lat wspieramy firmy w pozyskiwaniu talentów, które realnie wpływają na wyniki sprzedaży i rozwój biznesu. Nasz zespół rekruterów-praktyków rozumie branżę, kulturę i potrzeby Twojej firmy.

Zapraszamy do kontaktu