21 wskazówek do osiągnięcia sukcesu, czyli jak stworzyć udaną kampanię email marketingową?

Email pozostaje niezmiennie najlepszym kanałem dotarcia do Twoich klientów,  a jak dobrze wiemy na ich skrzynki są regularnie dostarczane duże ilości wiadomości z różnych firm. Co zrobić, aby Twoja wiadomość nie przepadła w gąszczu innych i aby finalnie zakończyła się prezentacją oferty i zakupem? Wszyscy zabiegają o uwagę dlatego Twoje treści muszą się wyróżnić i zaintrygować odbiorcę oraz być odpowiedzią na jego potrzeby. Liczy się język i oprawa wizualna, łatwość dotarcia do produktu i mocno zaakcentowane wezwanie dla działania. Precyzja kompozycji Twoich komunikatów spowoduje, że będą one celować dokładnie tam gdzie powinny i nie zostaną potraktowane jako bezużyteczny spam. Zmęczeni nietrafionymi komunikatami odbiorcy bardzo szybko zrezygnują z Twoich wysyłek mailingowych, a tego właśnie chcesz uniknąć. Jak więc tworzyć kampanie z zakresu email marketingu żeby przynosiły Tobie wysokie wyniki, a klientowi satysfakcję z zakupów?

 

1. Częstotliwość

Rekrutuj efektywniej

Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.

Umów rozmowę z Digitalx

Pozostawaj w kontakcie ze swoimi użytkownikami i niech od samego początku otrzymują od Ciebie atrakcyjne treści. W komunikacji staraj się zachować cykliczność, aby wyrobić w odbiorcach pewien nawyk. Ustal harmonogram a w nim projektuj treści, czyli co i w jakiej formie wysyłasz np. w każdy wtorek klient otrzymuje kolejny artykuł spójny z jego zainteresowaniami, a w czwartki jest zawsze mailing z super promocją. Unikaj też częstych wysyłek do tej samej bazy odbiorców żeby nie zmęczyć ich swoją. Stosuj wykluczające się filtry, aby jeden klient otrzymał np. maksymalnie 3 emaile w tygodniu. 

 

2. Optymalizacja treści w mailingach

Filtry antyspamowe łagodniej obchodzą się z mailingami, w których jest większy stosunek treści do grafiki. Ich waga też jest wtedy mniejsza i wysyłka przebiega sprawniej. Co więcej, lepiej traktowane są takie wiadomości, w których treść jest przedstawiona jako zwykły tekst niekodowany w formacie HTML. 

 

3. Krótko i merytorycznie

W tekście szukamy konkretów i nie lubimy gdy trzeba przedzierać się przez duże ilości tekstu, aby w końcu odnaleźć jego sens. Mailing ma służyć szybkiemu komunikatowi i doprowadzić ma do równie szybkiej akcji, więc poświęcaj na treści nie więcej niż 25 słów. Jeżeli budujesz akapity to poświęć każdemu z nich 3 niedługie zdania. 

 

4. Twórz oferty premium

Mechanizmem, który może pomóc zwiększyć Twoją bazę subskrybentów jest tworzenie dedykowanych ofert tylko dla osób, które wyrażą zgodę na otrzymywanie komunikacji marketingowej i zapiszą się do Twojej bazy odbiorców. Mamy tu na myśli ekskluzywne treści niedostępne na Twojej stronie internetowej, które możesz prezentować w postaci e-booków, artykułów, dostępu do kursów i webinarów. Dodatkowo możesz stosować  atrakcyjne mechanizmy zwiększające sprzedaż jak zniżki na produkty lub proponować darmową dostawę. 

 

5. Twórz ciekawe wizualne szablony

Projektuj szablony do wysyłki maili i stosuj je przy okazji różnych typów treści. Korzystając z programów do wysyłki mailingów nie używaj ciągle tego samego jednego schematu, gdyż działa to ograniczająco na Twoją kreatywność. Twórz nowe, do których dodasz kolejne komponenty, zmieniaj układy treści i umieszczaj zdjęcia. 

 

6. Korzystaj z profesjonalnego adresu e-mail

Adres email, z którego wysyłasz mailing musi zostać osadzony w Twojej domenie, aby klient od razu wiedział jaka firma kieruje do niego swój przekaz. W ten sposób nadasz wiadomości autentyczności i zbudujesz zaufanie.

 

7. Nie pisz wielkimi literami

Pisanie do odbiorcy wielkimi literami irytuje go i sprawia wrażenie nachalności. Stosuj zasady pisowni używając wielkich liter tylko na początku zdania. Twój komunikat sam się obroni i nie będzie potrzebował tego wątpliwej jakości wzmocnienia przekazu. 

 

8. Zbieraj informacje zwrotne

Pozostawaj w kontakcie z klientami również poprzez wiadomość email i zbieraj ich opinie na temat jakości oferty i obsługi klienta. Podpytuj z czym mieli trudności, co się im podoba, a co nie. Wyślij ankietę po zakupie i poproś o kilka słów, które Tobie dostarczą istotnych wniosków co warto zmienić lub poprawić, żeby doświadczenie konsumenta było tylko pozytywnym doznaniem.

 

9. Chwytliwy temat

Jak przekonać odbiorcę żeby otworzył Twojego maila? Tytułem obiecującym ciekawą zawartość! Badania wskazują, że 47% odbiorców otwiera email tylko na podstawie tematu. Jeżeli nie gwarantuje on, że po kliknięciu zaprezentuje interesujące wnętrze, to nie będą się angażować w jego przejrzenie. Zalecamy też stosowanie testów A/B tytułów wiadomości. Po teście skierowanym do małej grupy do pozostałych subskrybentów zostanie wysłana wiadomość z tym wariantem tytułu, który miał najlepsze wyniki otwarć. 

Zobacz również:  Reputacja online - Zadbaj o opinie i wizerunek Twojej firmy w Internecie

 

10. Oprawa wizualna

Sam tekst nie wystarczy, liczy się też jego prezentacja wzbogacona o elementy graficzne i zdjęcia, które dopełnią przekaz i pomogą go lepiej zrozumieć. Pamiętaj tylko, żeby nie przesadzić z zawartością wizualną i aby było jej mniej niż tekstu. Miej na uwadze istotny fakt, że Twoi odbiorcy korzystają ze skrzynek mailowych o różnych możliwościach, dlatego wszelkie grafiki muszą ważyć niewiele, aby skutecznie dostarczyć taką wiadomość. 

 

11. Twórz segmenty klientów i personalizuj przekaz

Korzystaj ze swojego stylu komunikacji, ale dostosowuj go do konkretnych grup klientów. Segmentacja klientów w oparciu o wiek, status, płeć, preferencje zakupowe i wiele innych zmiennych, pomoże Ci precyzyjniej kierować do nich Twoje oferty. W połączeniu z personalizacją treści jak np. dodawanie imion w powitaniu lub rekomendacja produktów, które mogą okazać się dla nich przydatne, będziesz mógł zyskać większe zaangażowanie. Podobno aż 80% konsumentów przychylniej patrzy na marki, które stosują personalizację treści. 

 

12. Wskaż dane do kontaktu

Jeżeli w mailingu stosujesz jakąś formę zaproszenia do współpracy lub wskazujesz, że jesteś otwarty na kontakt to zadbaj o widoczność tych danych. Adres email i numer telefonu wyeksponuj w widocznym miejscu i upewni się, ze dane są prawidłowe. 

 

13. Zadbaj o własną narrację

Stwórz własny unikalny język komunikacji, ale pamiętaj aby dostosować go do różnych grup odbiorców. Zadbaj o tone of voice (ang.: ton głosu) i jego spójność, a wtedy nie ważne jakie treści i gdzie udostępnisz, to klient zawsze będzie w stanie rozpoznać Twój charakterystyczny styl. 

 

14. Responsywność

Czyli dostosowywanie treści do różnych typów urządzeń, na których może być ona wyświetlana. Projektuj tak, aby Twój mailing był prezentowany poprawnie na smartfonach i laptopach, a wtedy odbiorcom nie umkną żadne treści. A to szczególnie ważne biorąc pod uwagę fakt, że ponad 40% treści email jest odczytywanych z poziomu telefonów komórkowych.

 

15. Dobierz czas wysyłki

Dla uzyskania najlepszych wskaźników otwarcia mailingów sugerujemy przeprowadzić testy A/B czasu wysyłki. W zależności od dnia tygodnia, pory dnia i treści mailingi mogą się charakteryzować różnymi rezultatami. W końcu uda CI się ułożyć harmonogram, który będzie dostarczał najlepszych wyników. 

 

16. Analizuj 

Sprawdzaj jak radzą sobie Twoje wysyłki. Sugerowane przez nas testy A/B wykonywane w oparciu o różne zmienne należy poddawać analizie, wyciągać z nich wnioski i modyfikować ścieżki działania, aby optymalizować wysyłki na potrzeby uzyskania najlepszych wyników. 

 

17. Twórz angażujące treści

Wartościowy content w Twoich mailingach – tego poszukują Twoi odbiorcy! Coś co jest ciekawe, odpowiada na ich potrzeby lub zgłębia wiedzę. W przekazie bądź merytoryczny i zadbaj o oryginalną i wciągającą narrację. Staraj się utrzymywać konwersacyjny ton, nie bój się poczucia humoru. Coś co się na pewno nie sprawdzi to sztuczny, poważny ton oraz branżowy żargon. 

 

18. Dodaj przekierowanie do mediów społecznościowych

Wskaźnik klików w mailing może się znacząco podnieść gdy dodasz w nim możliwości przejścia do Twoich kanałów w social mediach. Może być tak, że odbiorcy nigdy nie prześledzili Twojej aktywności w serwisach społecznościowych, albo nie wiedzieli, że taki kanał komunikacji w ogóle posiadasz. Dodaj linki bo dzięki temu rozszerzysz ich świadomość i może zyskasz dodatkowych fanów? 

 

19. Określ cel kampanii

Wysyłka mailingów musi mieć zawsze jakieś cel. Wysyłając ofertę myślisz o sprzedaży, ale równie dobrze możesz chcieć zadziałać na rzecz budowania świadomości własnej marki lub po prostu zwiększyć ruch na stronie. 

 

20. Dodaj możliwość anulacji subskrypcji

Nic tak nie irytuje klienta jak brak możliwości szybkiego wypisania się z Twojej bazy subskrybentów i zaprzestania wysyłki mailingów. Nikogo nie możesz trzymać na siłę dlatego umieść link do wypisu i zastosuj możliwie najprostszą ścieżkę dla tego procesu.  

 

21. Zachowuj czystość bazy

Rób cykliczny przegląd dotarcia do swoich odbiorców i bierz pod uwagę szczególnie te konta, które charakteryzują się wysokim wskaźnikiem hard i soft bounce. Nie potrzebujesz w bazie emaili błędnych bądź nieaktywnych, bo jedyne czego Ci dostarczają to słabszych statystyk wysyłek. Dla podniesienie wyników usuwaj więc je, aby zmniejszyć ilość kont, do których dotarcie jest niemożliwe.  

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej