20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko – DATA SCIENTIST

Rozmowa kwalifikacyjna to kluczowy moment w procesie poszukiwania pracy. Choć tak rozpowszechniona, wzbudza jednak wiele emocji. Aby wypaść jak najlepiej, warto przemyśleć i przygotować odpowiedzi na pytania, które mogą zostać nam zadane.

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych, które mogą się na niej pojawić z dodatkowymi informacjami w jakim celu są nam zadawane.

Poniżej przedstawiamy 20 pytań, które mogą zostać zadane na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko DATA SCIENTIST

 

1. W jaki sposób ustalić, które funkcje w stworzonym modelu są najważniejsze?

Nasz specjalista musi dobrze selekcjonować programy i wybierać te, które przyniosą jak najlepsze efekty.

 

2. Jakie czynniki decydują o tym, że wizualizację danych można uznać za efektywną?

Wszelkie dane nie tylko muszą być dokładnie zrobione, ale i czytelne. To zadanie dla DATA SCIENTIST.

 

3. Dlaczego nie zawsze uwzględnienie większej liczby czynników prognostycznych jest właściwe?

DATA SCIENTIST to przede wszystkim doskonały analityk. Musi mądre zarządzać wieloma czynnikami, by efekt jego pracy był jak najdoskonalszy. 

 

4. W jaki sposób „uodpornić” model na wpływ wartości odstających?

Nasz kandydat musi być perfekcjonistą. Nie ma tu miejsca na niespójności w systemie. 

 

5. Jak radzić sobie z problemami z jakością danych?

Jeśli ktoś aspiruje na stanowisko DATA SCIENTIST to musi być przygotowany na wiele niedogodności. Dobry pracownik musi mieć charakter i błyskotliwość, dzięki której poradzi sobie z problemami. 

 

6. Czym są testy A / B i jakie znajdują zastosowanie w obszarze Data Science?

Nasz kandydat musi dokonywać odpowiedniej selekcji wersji, która spełnia określone zadania. To zapewniają testy A/B.

 

7. Jak należy dokonać analizy przyczyn źródłowych?

To pytanie sprawdzi czy nasz kandydat jest w stanie wyciągać odpowiednie wnioski i poprawić źle wykonany projekt. 

 

8. Jak zaprojektować skutecznie działający system rekomendacji?

Nasz specjalista musi wiedzieć jak działa rynek online, by móc wprowadzić sieć połączeń między klientami, a produktami. 

 

9. Na czym polega paradoks wyniku fałszywie pozytywnego?

To pytanie sprawdzi specjalistyczną wiedzę naszego kandydata. 

 

10. Jakie narzędzie wizualizacji danych jest najskuteczniejsze?

W tym fachu trzeba umiejętnie wybierać narzędzia pracy, które przyniosą jak najlepsze wyniki. 

 

11. Jakie są różnice między uczeniem się nadzorowanym i nienadzorowanym?

Kolejne pytanie sprawdzające przygotowanie i znajomość specjalistycznej wiedzy naszego kandydata, który powinien bez problemu wskazać różnice w obu rodzajach uczenia maszynowego. 

 

12. Jak odbywa się regresja logistyczna?

To pytanie sprawdzi jak nasz kandydat radzi sobie w statystyce. 

 

13. Wyjaśnij kroki w tworzeniu drzewa decyzyjnego

Stworzenie drzewa decyzyjnego pomoże dobrze zaplanować zadania i rozwiązać problem, z jakim nieraz musi borykać się firma. 

 

14. Jak uniknąć nadmiernego dopasowania modelu?

Idea nadmiernego dopasowania jest ważna w uczeniu maszynowym, które jest ważnym elementem pracy jako DATA SCIENTIST

 

15. Rozróżnij analizę jednowymiarową, dwuwymiarową i wielowymiarową

To pytanie sprawdza fachowość naszego kandydata.

 

16. Jakie są metody selekcji cech w Data Science?

Jeśli nasz kandydat będzie umiał wybrać odpowiednie metody selekcji cech, to jego praca nie tylko stanie się łatwiejsza, ale i skuteczniejsza. 

 

17. Otrzymasz zestaw danych składający się ze zmiennych, w których brakuje ponad 30 procent wartości. Jak sobie z nimi poradzisz?

DATA SCIENTIST nie tylko musi posiadać wiedzę specjalistyczną. Tak jak w każdej innej pracy musi radzić sobie z wieloma problemami. Dobry pracownik poradzi sobie z największymi utrudnieniami.  

 

18. Czym jest redukcja wymiarowości i jakie ma zalety?

To pytanie sprawdzi zarówno wiedzę kandydata, jak i umiejętność wyciągania wniosków.

 

19. Czym jest system rekomendacji i czemu służy?

System rekomendacyjny jest bardzo istotny w marketingu, bowiem daje klientom informacje, których potrzebują

 

20. Co robisz, gdy masz do czynienia z  wartościami odstającymi?

Tym pytaniem sprawdzimy jakie nasz kandydat poczynia kroki, by zaradzić problemowi. 


 Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce – zapraszamy do kontaktu z nami – [email protected]. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.