Black Hat SEO — czego unikać?

Jednym z najważniejszych działań w marketingu internetowym jest budowanie widoczności strony internetowej. Wyróżnia się się trzy głównie działania z zakresu pozycjonowania. Są nimi Black Hat SEO, Grey Hat SEO oraz White Hat SEO. W dzisiejszym wpisie pod lupę bierzemy te pierwsze.

Black Hat SEO — techniki on — page

W Black Hat SEO wyróżnia się techniki on — page oraz off — page. Najpierw skupimy się na pierwszych z nich. Techniki on — page to wszelkiego rodzaju działania wykonywane w obrębie strony internetowej lub aplikacji, które mają na celu zoptymalizować ich rozwój, projektowanie czy architekturę. Zalicza się do nich między innymi:
Ukrywanie treści w taki sposób, by były one niedostrzegalne przez użytkowników, lecz widoczne dla robotów Google. Może się to odbywać poprzez używanie białego tekstu na białym tle, lokalizowanie treści za obrazem, ustawienie rozmiaru czcionki na 0 lub stosowanie CSS do pozycjonowania tekstu za ekranem.
Duplicate Content — to prosta, lecz niezwykle skuteczna metoda, która polega na kopiowaniu treści z konkurencyjnej strony internetowej wyświetlającej się wysoko na pozycjonowane frazy oraz intensywnym linkowaniu skopiowanego tekstu. Google mocno walczy z tego typu duplikatami. Witryny, na których prowadzone są takie działania z zakresu Black Hat SEO bardzo często wpadają w filtr algorytmiczny lub zostają ukarane karą ręczną.
Keyword Stuffing — to metoda, która polega na sztucznym zwiększaniu natężenia słów kluczowych w body strony oraz sekcji meta, bez zastosowania gramatyki czy odmian.
Cloaking — technika opierająca się o stworzenie dwóch wersji strony internetowej — jednej dla użytkowników, drugiej — dla robotów Google.
Automatyczne generowanie treści — metoda zawierająca w sobie elementy Keyword Stuffingu. Polega ona na masowanym tworzeniu podstron z generycznymi treściami uzupełnionymi o słowa kluczowe. Jej skutkowanie w znaczącej części przypadków skutkuje filtrem domeny.

Black Hat SEO — techniki off — page

Drugim rodzajem technik wykorzystywanych w Black Hat SEO są off page. Mianem tym określa się wszystkie czynności wykonywane poza stroną internetową, które mają na celu przekierowanie na nią ruchu. Taktyki te opierają się o generowanie wysokiej jakości linków.
SWL (System Wymiany Linków) — technika polegająca na wymianie linków pochodzących z farm linków lub niskiej jakości zaplecz. W ten sposób można niezwykle szybko wypozycjonować witrynę na bardzo wysokie pozycje, generując nawet setki tysięcy odnośników. Niestety, wykorzystywanie tej metody prowadzi do nałożenia filtru na domenę.
Przekierowania 301 z przechwyconych domen — to sposób na przekierowanie użytkownika z jednego adresu URL na inny, na przykład taki, który znajduje się na innym serwerze lub na tym samym, lecz w innej lokalizacji.
Automatyczne zapytania do Google — taktyka opierająca się o automatyczne pingowanie masowo generowanych podstron. Jej celem jest szybkie zwiększenie site danej witryny i zaindeksowanie poszczególnych podstron.
Automatyczne generowanie odnośników — technika polegająca na masowym linkowaniu z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania, do których użytkownik dodaje uprzednio zebraną listę domen, na których automat ma linkować. Może on tutaj doprecyzować, czy linkowanie ma się odbywać na Web 2.0, forach tematycznych czy Wiki. W ramach tej metody dostępne są również Captcha breakery podpinane do automatu linkującego, które automatycznie rozwiązują captche.

Niskiej jakości zaplecza — wyróżnia się 2 ich rodzaje: masowo generowane oraz dedykowane. W ramach Black Hat SEO wykorzystuje się pierwsze z nich. Stosowana tu technika polega na wygenerowaniu możliwie jak największej liczby odnośników prowadzących do strony internetowej z licznych domen. Na takich zapleczach najczęściej znajdują się generyczne treści pozbawione wartości. Opisywana praktyka najcześciej skutkuje nałożeniem na witrynę filtra.

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej
Write a comment