Specjalista ds. Kadr i płac – kto to? Zakres obowiązków

Specjalista ds. kadr i płac to osoba z działu personalnego, która tworzy dokumentację pracowniczą, dba o terminy realizacji świadczeń i wylicza wynagrodzenia.

Umów się na rozmowę w sprawie wdrożenia automatyzacji

Masz dość powtarzalnych zadań w pracy? Wdrażamy nowoczesne rozwiązania no-code i low-code, które pozwolą Ci skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przyspiesz rozwój swojej firmy!

Skontaktuj się z nami

Możliwe inne nazwy tego stanowiska

  • Specjalista ds. HR
  • Kadrowa/kadrowy

Zakres obowiązków

  • tworzenie umów pracowniczych
  • wyliczanie wynagrodzeń
  • prowadzenie ewidencji czasu pracy
  • tworzenie dokumentacji na potrzeby urzędów
  • tworzenie analiz i wyliczeń
  • realizacja szkoleń dla pracowników
  • pilnowanie aktualnych badań lekarskich pracowników

Umiejętności

Specjalista ds. kadr i płac odpowiada za poprawność wszelkich procesów związanych z zatrudnieniem. Od przygotowywania umów, wyliczania czasu pracy, przez wypłaty wynagrodzeń w terminie, na zamykaniu współpracy kończąc. To on również obsługuje wnioski urlopowe i zwolnienia lekarskie na podstawie których wylicza wynagrodzenie.

Osoba w tej roli powinna znać zapisy prawa pracy i prawa podatkowego oraz być na bieżąco z ich zmianami. Oprócz tego działa na rzecz rozwoju pracowników wyszukując i realizując szkolenia podwyższające kwalifikacje. Do Specjalisty ds. kadr i płac potrafią zgłaszać się pracownicy ze swoimi problemami zawodowymi oraz z informacjami o konfliktach lub nieprawidłowościach. Bywa, że staje się on rozjemcą w sytuacjach trudnych i dąży do ich rozwiązania proponując szereg działań.

Specjalista ds. kadr i płac może też być zaangażowany w proces weryfikacji jakości i komfortu pracy i na potrzeby sprawdzenia opinii wśród pracowników, może zbierać wywiad na ten temat np. przy wykorzystaniu ankiet lub badań zaangażowania. Uzyskane wyniki następnie analizuje i projektuje rozwiązania w obszarach wymagających poprawy. Specjalista ds. kadr i płac musi wykazywać się umiejętnością komunikacji, być otwarty i cierpliwy. Dobrze jeżeli posiada zdolności z zakresu negocjacji, wykazuje się inicjatywą i pomysłowością, gdyż te cechy pomogą mu w codziennej pracy z ludźmi i będzie w stanie precyzyjnie odpowiadać na ich potrzeby.

Przeczytaj:  Topowe zawody w postpandemicznej rzeczywistości. Kto jest na celowniku headhunterów?

Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: [email protected]. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.


 

Automatyzujemy procesy biznesowe

Automatyzujemy procesy biznesowe, eliminując powtarzalne zadania i redukując koszty operacyjne. Wdrażamy inteligentne rozwiązania, które zwiększają efektywność i skalowalność firm.

Skontaktuj się z DASX