Jak skutecznie pozyskać pracownika?

Mimo zmian jakie miały miejsce w sektorze pracy w ciągu ostatnich kilku miesięcy, mamy wciąż rynek pracownika. Zauważa się również wzrost zainteresowania na specjalistów konkretnych dziedzin, o czym pisaliśmy w artykule Topowe zawody w postpandemicznej rzeczywistości. Kto jest na celowniku headhunterów? Jak przy zmieniających się trendach efektywnie pozyskiwać nowych pracowników? Tego dowiesz się z naszego artykułu.

Zdefiniuj swoje potrzeby

Po określeniu ścieżki rozwoju firmy przystępujesz do poszukiwania specjalistów, którzy mogą zasilić Twój zespół w konkretnej dziedzinie. Wiesz jakich kompetencji potrzebujesz, pytanie gdzie szukać kandydatów? Teraz jak sam dobrze wiesz możliwości jest wiele. Portale związane z pracą gdzie możesz umieścić ogłoszenie to standard i nie będziemy o nich się rozpisywać, ale jak spojrzysz na rynek w szerszej perspektywie zauważysz, że istnieje wiele innych miejsc gdzie możesz szukać profesjonalistów.

Ogłoszenie o pracę

Wydaje się to mało skomplikowane, prawda? To pierwszy etap rekrutacji i wymaga absolutnie perfekcyjnego dopracowania w szczegółach, by osoba aplikująca wiedziała, czego się od niej oczekuje, za co będzie odpowiedzialna, jakie benefity pozapłacowe otrzyma i najlepiej by podano w nim chociaż widełki proponowanych zarobków. Nie ukrywajmy, każdemu z nas zależy na czasie, a procesy rekrutacji potrafią trwać nawet kilka tygodni. Jasne określenie wymagań i transparentność w wynagrodzeniu przysłuży się każdej ze stron.

Co ważne, Twoich deklaracji z ogłoszenia będą doszukiwać się nowi pracownicy, dlatego nie naginaj rzeczywistości, bo ją można bardzo szybko zweryfikować. Jak wskazują badania to właśnie niespełnione obietnice powodują, że odchodzą oni z firmy w pierwszym roku pracy.

Gdzie szukać specjalistów?

Wszystko zależy od tego kogo szukasz. Być może fora internetowe, eventy branżowe, portale społecznościowe będą idealnym miejscem, które pomogą Ci szybko zlokalizować odpowiednią osobę. Jeżeli szukasz zdolnego kandydata na juniorskiego stanowisko to przemyśl współpracę z uczelniami. Pojawiaj się na targach pracy gdzie możesz spotkać naprawdę interesujących kandydatów. Jeżeli chcesz to zadanie znalezienia odpowiedniego pracownika możesz oddelegować osobom z zewnątrz jak np. firmie zajmującej się rekrutacją specjalistów konkretnych dziedzin lub headhunterom.

Coraz popularniejsze stają się też systemy poleceń pracowniczych, które również dla polecających wiążą się z pewnymi profitami. Takie rozwiązanie o nazwie ReferralX, również przyjęliśmy w Digitalx.

A czego szukają kandydaci?

Pokolenia różnią się od siebie stylem życia i stosunkiem do wykonywania obowiązków służbowych. Obecnie stawia się na work & life balance, by poza pracą mieć czas na pasje i życie osobiste. Dla osób młodszych obok wynagrodzenia istotne będą też benefity, możliwości rozwoju, atrakcyjność projektów, elastyczność pracy. Dla starszych specjalistów liczyć się będzie atrakcyjne wynagrodzenie i stabilność zatrudnienia. Weź to pod uwagę tworząc komunikację pod konkretne stanowisko.

Technologia w służbie rekrutacji

Warto wspomnieć o możliwości technicznych, które będą nie lada wsparciem w poszukiwaniu pracowników. Aplikacje stworzone dla pracowników HR zbierają dostarczane CV i analizują ich potencjał. Specjalistom ds. rekrutacji to bardzo ułatwia pracę, w tym podjęcie decyzji kogo zaprosić na rozmowę. Dzięki programom możesz też tworzyć historię aplikacji. Co to oznacza? Zdarza się, że jedna osoba aplikuje do Twojej firmy wielokrotnie, ale na inne stanowiska. Aplikacje analizują ostatni kontakt i pomagają oszacować czy obecnie kandydat spełnia oczekiwania co do stanowiska. Ale tu pamiętaj o jednym, każdą decyzję podejmuje człowiek, dlatego mimo wielu usprawnień zawsze ostateczna decyzja należy do Ciebie. Postaw na swoje doświadczenie w pozyskiwaniu osób i mądrze wykorzystuj narzędzia, które doprowadzą Ciebie do trafnych wyborów.

Nie pozostaje nam nic innego jak życzyć Tobie pomyślnych rekrutacji!


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.